• دوشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92021611162
  • خبرنگار : 71411

تذکر به برخی در استفاده از امکانات دولتی/ پرونده دیپلمات بازداشتی در مرحله تحقیقات

تذکر به برخی در استفاده از امکانات دولتی/ پرونده دیپلمات بازداشتی در مرحله تحقیقات

... محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال ایسنا در مورد صحت دستگیری باقر اسدی یکی از دیپلمات‌های ارشد کشور و این که وی در خصوص چه مساله‌ای دستگیر شده است، گفت: بله، ایشان بازداشت شده اما از بیان جزییات به دلیل منع قانونی معذورم؛ زیرا پرونده در مرحله‌ی تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

... محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال ایسنا در مورد صحت دستگیری باقر اسدی یکی از دیپلمات‌های ارشد کشور و این که وی در خصوص چه مساله‌ای دستگیر شده است، گفت: بله، ایشان بازداشت شده اما از بیان جزییات به دلیل منع قانونی معذورم؛ زیرا پرونده در مرحله‌ی تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه نشست خبری سخنگوی دستگاه قضایی، خبرنگاری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که اگر ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با تبلیغات زودهنگام مواجه شوند با آنها برخورد می‌کنند؟ که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: اگر با شائبه تخلف مواجه شوند برخورد می‌کنند، اما اگر تخلفی صورت گیرد آن را به مراجع قضایی اطلاع می‌دهند. برای مثال اگر فردی دولتی از امکانات دولتی استفاده کند این موضوع را به دستگاه قضایی منتقل می‌کنند که البته در این راستا قوه قضاییه به برخی از افراد تذکراتی داده است.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که اقدامات قوه قضاییه برای زندانیان ایرانی خارج از کشور چیست؟، بیان کرد: اگر از من آمار بخواهید اطلاعی از آن ندارم؛ اما مطلع هستم که تعدادی از افرادی که در زندان‌های خارج از کشور هستند به دلیل مواد مخدر است. بنابراین هفته‌ گذشته به ارمنستان سفر کردم. حدود 12 نفر از هموطنان ما در آن‌جا محکوم هستند که ما تلاش می‌کنیم این افراد به تهران منتقل شوند و ادامه‌ محکومیتشان را در تهران تحمل کنند و به همین منظور موافقتنامه‌های مختلفی مانند استرداد مجرمین و ... را امضا کردیم.

خبرنگاری با اشاره به پرونده‌ کهریزک گفت که دادستان تهران پس از گذشت چند جلسه از دادگاه، کیفرخواست جدیدی را ارایه کرده است، آیا این امر خلاف قانون است و آیا دادگاه می‌تواند کیفرخواست جدید را ملاک قرار دهد؟ که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: دراین خصوص اطلاعاتی ندارم؛ زیرا جلسه غیرعلنی است ولی اگر کیفرخواستی صادر شود به عنوان کیفرخواست اصلاحی امکان‌پذیر است.

خبرنگار دیگری از سخنگوی دستگاه قضایی پرسید که یکی از خبرگزاری‌ها گزارشی را در مورد فساد بزرگ مالی منتشر کرده که در این خصوص گمرک نامه‌ای خطاب به شما نوشته است، آیا چنین چیزی صحت دارد؟ اژه‌ای بیان کرد: اگر نامه‌ گمرک خطاب به من است در آن خبرگزاری چه می‌کرده؟ کسی که این موضوع را بیان کرده قطعا باید تحت تعقیب قرار بگیرد. اصلا یادم نمی‌آید که نامه‌ای با این مضمون نوشته باشم؛ زیرا این نشان می‌دهد که ما نامه‌ای نوشته‌ایم و آنها در جواب ما نامه‌ دیگری نوشته‌اند. البته این موضوع را تکذیب نمی‌کنم و قطعا آن را پیگیری می‌کنم.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران در مورد این‌که تشکل کارگری در اعتراض به دستمزد خود نامه‌ای به دیوان عدالت اداری نوشته‌اند، شکایت آن‌هادر چه مرحله ای قراردارد؟، گفت: اطلاع ندارم اما اجمالا موضوعاتی که نیاز به کار اداری ندارد رسیدگی به آن خیلی طول نمی‌کشد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که آخرین خبرها در مورد پرونده فساد بزرگ مالی چیست و آیا اسناد جدید باعث تشکیل دادگاه جدید می‌شود؟ اظهار کرد: اگر چیزهایی که از گمرک فرستاده‌اند اثبات شود بله نیاز به محاکمه دارد؛ اما همان‌طور که قبلا گفتم ممکن است عنوان اتهامی فرق نکند و ممکن است میزان جزای نقدی یا رد مال بالا رود. همچین در مورد جزییات پرونده باید بگویم در مورد مسائل مالی تحقیقات هنوز ادامه دارد که البته مشکلی در کار کارشناسی به وجود آمده، بنابراین یکی از مشکلات این پرونده رد مال این افراد است. البته اگر شکات با محکومین بتوانند به زبان مشترکی برسند کار راحت‌تر حل می‌شود، در غیر این صورت ممکن است زمان ببرد.

خبرنگاری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که اقدامات رییس سازمان بازرسی کل کشور یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری آیا تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شود و با آن برخورد می‌شود و خواستار ارزیابی سخنگوی دستگاه قضا شد که وی در پاسخ تصریح کرد: اگر ثابت شود از امکانات دولتی استفاده کرده‌اند قطعا با آن برخورد می‌شود؛ اما در مورد تبلیغات ابهاماتی وجود دارد. این‌که در قانون آمده قبل از موعد تبلیغات نباید صورت گیرد آیا منظور بعد از ثبت‌نام است یا بعد از ثبت نام! زیرا هیچ‌کدام از این افراد به صورت رسمی نامزد نیستند اما کسانی که خود را در معرض کاندیداتوری قرار داده‌اند قطعا تبلیغ می‌کنند و اگر قانون‌گذار تایید کرد که تبلیغات در حال حاضر خلاف است ما باید فکری به حال تمام کسانی که تبلیغات را شروع کرده‌اند بکنیم.

وی ادامه داد: اما نسبت به استفاده از امکانات دولتی دیگر نیازی به زمان ندارد. هر زمانی مشخص شود که فردی در جهت تبلیغات از امکانات دولتی استفاده می‌کند با آن برخورد می‌شود.

ادامه دارد ...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha