• چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 92021812778
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

BRT اصفهانی‌ها را به بهشت می‌برد!

BRT اصفهانی‌ها را به بهشت می‌برد!

ایسنا/اصفهان چهار نفر کشته در دوخط BRT اصفهان از ابتدای راه‌اندازی! این آمار معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری اصفهان است در پاسخ به یکی اعضای شورای شهر اصفهان که این آمار را نزدیک به 15 کشته می‌داند.

چهار نفر کشته در دوخط BRT اصفهان از ابتدای راه‌اندازی! این آمار معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری اصفهان است در پاسخ به یکی اعضای شورای شهر اصفهان که این آمار را نزدیک به 15 کشته می‌داند.

نوریان آمار را این گونه شرح می‌دهد: در خط اول "یک موتور سوار" به دلیل ورود به خط ویژه BRT و تصادف با اتوبوس جان خود را از دست داد و شخص دوم هم "یک عابر معتاد" بود. در خط دوم هم که یک عابر هنگام عبور از مسیر تردد خطوط BRT برای اینکه با یک خودروی سواری برخورد نکند با اتوبوس تصادف کرده و چهارمی هم "یک پیرمرد" بوده است! اما به طور کل استقبال خوبی از این خطوط شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه اصفهان، متاسفانه بر خلاف تبلیغات گسترده‌ای که برای خطوط بی آرتی انجام شده، این خطوط خیابان‌های اصفهان را برای عبور عابران پیاده ناامن کرده است! به طوریکه علاوه بر موارد ذکر شده در بالا که اظهارات اعضای شورای شهر اصفهان است روز دوشنبه برای چندمین بار یک تصادف در فاز دوم BRT اتفاق افتاد و منجر به مجروح شدن یک دوچرخه سوار شد.

در همین راستا خبرنگار ایسنا، گفت‌وگویی با سرهنگ حسین رضایی،‌ رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان انجام داده‌ است که در زیر آن را می‌خوانید.

- وضعیت امنیت در مسیرهای فاز یک و دو خطوط BRT در اصفهان چگونه است؟

مشکل خاصی در این خصوص نداریم، وضعیت مطلوبی در این بخش وجود دارد اما نمی‌توان گفت شرایط فعلی بسیار مطلوب است. البته چند روز پیش شاهد تصادف یک عابر پیاده در این خطوط بودیم.

-به طور کلی از ابتدای احداث این خطوط چند مورد تصادف جرحی و یا فوتی در این مسیرها اتفاق افتاده است؟

در فاز دوم BRT تنها یک تصادف منجر به فوت در صحنه داشته‌ایم.

- خود مسوولان BRT می‌گویند که تاکنون دو تصادف منجر به فوت در مسیر فاز دوم اتفاق افتاده است! چرا آمارها در این زمینه متفاوت است؟

حالا مسوولان می‌گویند دو تصادف! من در جریان نیستم، اما در فاز دوم یعنی حد فاصل میدان آزادی تا قدس تنها یک تصادف منجر به فوت در صحنه داشته‌ایم. حالا اگر یکی از اعضای شورا گفته که آمار بیش از این بوده لابد می‌خواسته یک مقدار.... ما آمار دقیق تصادفات در این خطوط را داریم.

-آیا زیر ساخت‌های لازم برای احداث این خطوط در شهر اصفهان ایجاد شده است؟

البته یک سری کاستی‌ها در این خطوط وجود دارد که در حال انجام است. هر طرحی که اجرا می‌شود در ابتدا با مشکلاتی مواجه است، اما نفس کار در اولویت قرار گرفتن ناوگان حمل و نقل ریلی است.

- مرگ یک شهروند می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری برای جامعه داشته باشد. آیا اولویت بخشیدن به ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز به فراهم کردن بسترهای لازم برای تامین امنیت جانی شهروندان ندارد؟

در شهر تصادفات منجر به فوت دیگری هم داریم تنها یک مورد در خطوط BRT نباید حساس شود، چرا روی موارد دیگر حساسیت ایجاد نمی‌شود برای مثال در بزرگراه دستجردی روزانه 5 نفر دچار تصادفات جرحی و فوتی می‌شوند. اما هیچ کس در این خصوص صحبت نمی‌کند!

-چه کسی مسوول تامین امنیت در بزرگراه‌هایی مانند شهید دستجردی است؟

شهرداری،‌ نامه‌های متعددی در خصوص مشکلات زیرساختی این بزرگراه به شهرداری ارسال شده است اما کسی پاسخگو نیست. نباید تصادفات خطوط BRT را زیاد بزرگ کرد، به هر حال تصادف در این مسیر اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا،‌ آمارهای ضد و نقیضی در خصوص تصادفات جرحی و فوتی در خطوط BRT از سوی مسوولان اعلام می‌شود، اما آنچه به نظر می‌رسد بی‌توجهی در خصوص ایجاد امنیت برای شهروندان است! زیرا اگر توجهی بود مدیران شهری روزانه پنج فوتی در بزرگراه دستجردی و چهار کشته در دو خط تازه تاسیس BRT را عادی جلوه داده نمی‌دادند!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha