• دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۲ / ۱۹:۴۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92072918400
  • خبرنگار : 71506

نصرالله سجادی: ثبت چوگان توسط آذربایجان ربطی به وزارت ورزش ندارد

نصرالله سجادی: ثبت چوگان توسط آذربایجان ربطی به وزارت ورزش ندارد

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اقدام آذربایجان برای ثبت چوگان در یونسکو به نام این کشور را مربوط به نهادهایی مانند سازمان میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه دانست.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اقدام آذربایجان برای ثبت چوگان در یونسکو به نام این کشور را مربوط به نهادهایی مانند سازمان میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نصرالله سجادی در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان درباره علت لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های کشتی و اتومبیلرانی گفت: این دو فدراسیون درخواستی داشتند مبنی بر اینکه چون ثبت‌نام از اعضای مجمع قبلا انجام شده بود، وزارت ورزش در تاریخ آن تجدیدنظر کند و مجددا ثبت‌نام صورت پذیرد و ما نیز به این علت که اعضای مجمع را به سهامداران اصلی فدراسیون‌ها می‌دانیم، به این درخواست آنها پاسخ مثبت داده‌ایم و قرار است مجددا ثبت‌نام از کاندیداها برای تصدی این دو فدراسیون صورت پذیرد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا یزدانی‌خرم می‌تواند در انتخابات فدراسیون کشتی شرکت کند یا خیر، اظهار کرد: در آینده ثبت‌نام از داوطلبین براساس اساسنامه و مقررات صورت می‌گیرد و هرکسی که بر طبق قانون صلاحیت شرکت در انتخابات را داشته باشد، می‌تواند در آن شرکت کند و در این باره براساس قانون عمل خواهد شد.

وی در مورد اقدام کشور آذربایجان در ثبت ورزش چوگان به نام خود و دلایل این امر نیز گفت: این قضیه در زمان دولت قبل صورت گرفته و نمی‌توانم بگویم که کم‌کاری از طرف چه ارگانی صورت گرفته است. ثبت چوگان به نام آذربایجان در سازمان یونسکو اتفاق افتاده و مربوط به نهادهای وزارت خارجه و سازمان ایرانگردی و جهانگردی است و آنها باید دنبال کار باشند و ربطی به وزارت ورزش ندارد.

نصرالله سجادی همچنین حاضر به پاسخگویی بیشتر در مورد علت صدور حکم سرپرستی برای رسول خادم در سمت سرپرست فدراسیون کشتی نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha