• شنبه / ۷ دی ۱۳۹۲ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92100703779
  • خبرنگار : 71431

انفجار گاز منزل مسکونی در مشهد

انفجار گاز منزل مسکونی در مشهد

مدیر حوزه یک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از وقوع انفجار شدید در یکی از منازل این شهرستان خبر داد.

مدیر حوزه یک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از وقوع انفجار شدید در یکی از منازل این شهرستان خبر داد.

مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه انفجار گاز شهری از طریق تماس‌های مکرر مردمی با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 23 و 25 را در ساعت 20 روز جمعه به محل حادثه واقع در بلوار سرافرازان اعزام کرد.

وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در این محل مشخص شد که نشت گاز شهری و رسیدن آن به شعله آتش علت وقوع این حادثه بوده است.

مدیر حوزه یک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه شدت این انفجار به حدی بود که سبب تخریب این منزل مسکونی و طبقه فوقانی آن شده بود، افزود: همچنین علاوه بر تخریب این ساختمان دو طبقه تا شعاع حدود 20 متری نیز به منازل اطراف آسیب وارد شده بود.

رضایی با بیان اینکه آتش‌نشانان پس از قطع برق و گاز محل، برای جلوگیری از حریق و نجات محبوس‌شدگان احتمالی، اقدامات خود را آغاز کردند، افزود: خوشبختانه هنگام وقوع حادثه کسی در منزل مسکونی نبوده و از همین رو مورد مصدوم یا فوتی نداشتیم.

به گفته وی، آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و انجام بازرسی، با دادن تذکرات ایمنی به ساکنان این خانه و خانه‌های حادثه‌ دیده مجاور، به عملیات خود خاتمه دادند.

مدیر حوزه یک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به استفاده شهروندان از وسایل گازسوز برای تامین گرمای منازلشان، افزود: توصیه می‌شود برای جلوگیری از نشت گاز در وسایل گازسوز، از شلینگ‌های استاندارد و بسط‌های فلزی استفاده شود.

رضایی همچنین از شهروندان خواست در صورت استشمام بوی گاز، پیش از هر اقدامی گاز موجود در فضای خانه را از طریق باز کردن پنجره‌ها و ... خارج کرده و سپس اقدام به شناسایی و رفع محل نشت گاز کنند و در صورتی که تخصصی در این موضوع ندارند، حتما از کارشناسان کمک بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha