• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 93051204874
  • منبع : نمایندگی سمنان

وزیر نیرو در سمنان مطرح کرد:

کوتاهی در اجرای طرح‌های انتقال آب پذیرفتنی نیست/ مشکل جدی در انتقال آب خزر

کوتاهی در اجرای طرح‌های انتقال آب پذیرفتنی نیست/ مشکل جدی در انتقال آب خزر

وزیر نیرو می‌گوید این وزارتخانه محدودیتی در تامین برق مورد نیاز صنایع جدید ندارد و به هر نحو ممکن انرژی مورد نیاز توسعه صنعتی کشور فراهم می شود.

وزیر نیرو می‌گوید این وزارتخانه محدودیتی در تامین برق مورد نیاز صنایع جدید ندارد و به هر نحو ممکن انرژی مورد نیاز توسعه صنعتی کشور فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، حمید چیت چیان در نشست بررسی مشکلات صنعت آب و برق استان سمنان که با حصور استاندار، نمایندگان مردم، مدیران اجرایی و خبرنگاران رسانه‌های استان برگزار شد، با اذعان به اینکه مسائل آب و برق در شرایط فعلی از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که این دو تاثیر مستقیمی در رفاه مردم دارد، گفت: نه تنها این دو از حساسیت بالایی برخوردار است بلکه آب و برق دو زیرساخت مهم کشورند و توسعه بدون آب و برق میسر نیست.

وزیر نیرو تصریح کرد: مجموعه دولت اجازه نخواهد داد که آب و برق به مانع و تنگنایی برای توسعه کشور بدل شود. خصوصا در حوزه صنعت، همه همت خود را بکار می گیریم که تسهیل کننده توسعه باشیم.

وی اضافه کرد: برای توسعه صنایع و تامین برق صنایع جدید در کشور هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و موظف به تامین برق برای صنایع جدید هستیم.

آغاز طرح تبدیل دو نیروگاه گازی سمنان و شاهرود به سیکل ترکیبی تاپایان امسال

وی به زیرساخت های موجود در صنعت آب و برق استان سمنان اشاره و سمنان را از استان های پیشرو در صنعت برق ارزیابی کرد و افزود: دو نیروگاه گازی سمنان و شاهرود به سیکل ترکیبی تبدیل می شوند و طرح این دو تا پایان امسال کلید خواهد خورد.

چیت چیان ادامه داد: بدیهی است نیروگاه شاهرود که نیروگاهی دولتی است با استفاده از اعتبارات دولتی و نیروگاه سمنان که متعلق به بخش خصوصی است در قالب حمایت های تشویقی ، تکمیل می شود. ضمن اینکه شرکت توانیر ملزم به پیگیری این مهم شده که این دو طرح تا اواخر 95 و یا حداکثر در سال 96 وارد مدار و به بهره برداری برسد.

وزیر نیرو که پیشتر گفته بود سد جدیدی کلید زده نمی‌شود، همچنین از ابلاغ آغاز عملیات اجرایی سد فینسک به مدیریت منابع آب کشور خبر داد و افزود: این طرح پس از اخذ مجوزهای لازم با استفاده از اعتبارات فاینانس اجرایی می شود.

موظف به تامین آب شرب مورد نیاز مردمیم

وی با اذعان به اینکه موظف به تامین آب شرب مورد نیاز مردمیم تصریح کرد: در استان سمنان با توجه به شرایط محیطی و خشکسالی حادث شده مسوولیت بیشتری داریم و وزارت نیرو تمام همت خود را در راستای مرتفع کردن مشکلات مردم بکار می گیرد.

چیت چیان با بیان اینکه برای اجرای طرحهای انتقال آب، کوتاهی پذیرفته نمی شود، افزود: عملیات اجرایی سد چاشم نیز که در مرحله انجام مطالعات است طبق روال و پس از اخذ مجوزهای لازم پیگیری می شود.

شرایط مورد نظر محیط زیست را در طرح انتقال آب خزر تامین می کنیم

وی به مشکل جدی آب در برخی شهرهای استان نظیر سرخه، مهدیشهر و شهمیرزاد اشاره کرد و گفت: باید با اجرای طرح های مختلف و انتقال حوزه به حوزه آب این مشکلات برطرف شود.

وزیر نیرو به برخی مشکلات زیست محیطی در اجرای این طرح ها اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکل در بحث طرح انتقال آب خزر به شکل جدی وجود دارد اما همکاران ما در همکاری تنگاتنگ با مسولان محیط زیست شرایط مورد نظر محیط زیست را تامین می کنیم.

وی ادامه داد: اجرای طرح انتقال آب خزر با اعتبارات دولتی میسر نیست و در این پروژه مصمم به همکاری با بخش خصوصی هستیم و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح می تواند راهگشا باشد.

برقدار شدن چاه های آب کشاورزی منوط به نصب کنتور هوشمند است

چیت چیان برق‌دار کردن چاههای آب کشاورزی را نیز از برنامه های وزارت نیرو اعلام کرد و گفت: از این پس هیچ‌گونه چاه آب کشاورزی برق‌دار نمی شود مگر آنکه به کنتور هوشمند نیز مجهز شود.

وی ادامه داد: استان سمنان در بحث برقدار کردن چاه های آب توفیقات زیادی داشته و از این نظر از استان های پیشرو کشور محسوب می شود.

وزیر نیرو به مصرف بخش اعظم انرژی استان در بخش تولید اشاره کرد و گفت: مصرف بخش وسیعی از انرژی در این استان در بخش تولید چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعت مصرف می شود.

جداسازی آب شرب از آب فضای سبز و جداسازی سامانه آب شرب از آب بخش بهداشت

به گفته وی، جداسازی آب شرب از آب فضای سبز و جداسازی سامانه آب شرب از آب بخش بهداشت از سیاست های وزارت نیرو در دولت یازدهم است و تاکنون نیز کارهایی در این خصوص انجام شده است.

وزیر نیرو به اهمیت رعایت نکات بهداشتی در آب شرب هم وطنان اشاره کرد و گفت: چنانچه وجود فلزات سنگین و آلودگی در آب هر شهر و یا روستایی به اثبات برسد و مطابق استانداردهای وزارتخانه نیرو که مبتنی بر استانداردهای بین المللی است نباشد باید از توزیع آن آب جلوگیری شود و آب تنها در بخش بهداشتی به مصرف برسد و برای تامین آب شرب از راه‌های دیگری اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha