• شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۳ / ۲۱:۳۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93082412432
  • خبرنگار : 71356

واکنش تند مرتضوی به تصمیم دیوانعالی کشور

واکنش تند مرتضوی به تصمیم دیوانعالی کشور

، معتقد است که در روند رسیدگی به پرونده‌اش در دیوان، «اعمال نظر» و «خارج شدن از مسیر قانونی» رخ داده است.

دادستان سابق تهران در واکنش به تایید حکم محکومیتش از سوی دیوان عالی کشور، معتقد است که در روند رسیدگی به پرونده‌اش در دیوان، «اعمال نظر» و «خارج شدن از مسیر قانونی» رخ داده است.

سعید مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدعی شد: برخلاف صراحت مواد 261 و 262 قانون آیین دادرسی کیفری و مواد 390 و 391 قانون آیین دادرسی مدنی که قانون‌گذار صراحتا اعلام کرده پس از ارجاع پرونده به شعب دیوان عالی کشور نمی‌توان آن را از شعبه مرجوع‌الیه اخذ و به شعبه دیگری ارجاع کرد، با عنایت به اینکه شعبه 9 دیوان عالی کشور حدود 2 سال است که این پرونده جهت تجدیدنظرخواهی به آن ارجاع شده و قضات شعبه، استعلامات لازم را انجام داده و از شکات و قضات محکوم‌علیهم نیز توضیحات لازم را اخذ و رسیدگی خود را با تهیه و ارائه گزارش قضایی و متعاقب آن اخذ نظر نماینده دادستان کل کشور انجام داده و ختم رسیدگی را اعلام کرده است، برخلاف قواعد آمره آیین دادرسی این پرونده از شعبه 9 اخذ و به شعبه 38 دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه شعبه 38 دیوان عالی کشور ظرف چند روز مبادرت به صدور حکم مبنی بر تایید رای بدوی کرده است، ادعا کرد: حسب اطلاع، قاضی شعبه جدید را نیز در تایید این محکومیت دخالت ندادند؛ بلکه یک قاضی بازنشسته را برای تایید محکومیت من مامور کردند که این امر نیز خلاف قانون و عرف دیوان عالی کشور است و به همین دلیل مراتب اعتراض خود را کتبا به مراجع ذی‌صلاح اعلام خواهم کرد.

وی در ادامه ادعاهای خود، اظهار کرد: با توجه به اینکه اطلاع دارم که قضات شعبه 9 دیوان عالی کشور پس از ختم رسیدگی و جمع‌بندی که در این پرونده داشته‌اند، قضات را در قضیه ناگوار کهریزک بی‌گناه دانسته‌اند، اخذ این پرونده از شعبه 9 و ارجاع آن به شعبه 38 و مامور کردن یک قاضی بازنشسته در این رابطه که خلاف بین قانون و شرع است، تنها به دلیل اعمال نظر و خارج کردن پرونده از مسیر قانونی رسیدگی و تایید محکومیت است. در غیر این‌صورت هیچ توجیهی ندارد که پرونده را پس از دو سال رسیدگی در شعبه 9 و حصول نتیجه از این شعبه اخذ و به شعبه 38 ارجاع کنند تا این شعبه ظرف چند روز که طی آن فرصت ورق زدن پرونده را نداشته است محکومیت من را تایید کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۴

بره خدا را شکر کنه اعدامش نمي کنند !!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۰۱

مرد خدا، مرتکب جرم سنگيني شديد حالا وقت مکافات عمله

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۱۷

قديما مي گفتن که در چوبي مردم رو نزن که در آهنيتو مي‌زنن. مصداق کامل اين مثل اين آقاست که زماني خود را نماينده خدا در روي زمين مي دانست و هر چي مي‌خواست مي‌تازيد. خوبه آدم عبرت بگيره از اين بالا پريدن و اينطور زمين خوردن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۳۵

قضات را در قضيه ناگوار کهريزک ...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۳۸

صد رحمت به سنگ پاي قزوين!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۴۳

اين شيوه تنظيم خبر که در آن تمام خبر شامل عباراتي همچون "وي مدعي شد" ، " وي ادعا کرد" ، "وي در ادامه ادعاهاي خود اظهار کرد!!!"، صرف نظر از اينکه مصاحبه شونده چه کسي باشه زيبنده ايسنا نيست ... آدم وقتي داره ايسنا ميخونه بايد احساس کنه داره "ايسنا" ميخونه، نه جاي ديگه رو!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۳:۲۰

بنظر مي رسد که اين انتقام از اين شخص است تا کسي جرات نکند در مواردي مانند ايشان افشاگري نمايد. همانطور که رئيس دولت قبلي در مجلس گفتند ويدئو ارائه شده بيست و چند ساعت است و احتمالا افراد ديگري هم مورد اتهام مي باشند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۰:۰۱

اين صحبتها مصداق تشويش اذهان عمومى نيست؟ آيا متهم كردن قوه قضائيه به تلاش براى اعمال نفوذ در راى و متهم كردن قاضى پرونده ديوان عالى به صدور حكم بدون مطالعه پرونده نشر اكاذيب نيست؟ با توجه به سوءاستفاده اى كه دشمنان نظام و تلويزيونها و رسانه‌هاى بيگانه از صحبتهاى ايشان ميكنند، توقع برخورد داريم!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۰:۱۰

آقاي مرتضوي، خداييش خيلي خجالتي هستيد، اعتراض کنيد که واقعا خيلي شديد با شما برخورد شده، فقط بخاطر کشته شدن چند جوان! بايد يک قاضي خدمتگذاري مانند شما منفصل از خدمت شوند؟ واقعا حيف است، لطفا باز هم به ما خدمت کنيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۱:۴۷

عاقبت خياط توي کوزه افتاد!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۳:۱۰

بهرام که گور ميگرفتي همه عمر..... ديدي که چگونه گور بهرام گرفت

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۷:۵۹

آقاي مرتضوي دادگاههاي 3 دقيقه اي و فله اي خودشان را فراموش كرده اند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۸:۰۵

ايشون خودش در زماني که قضاوت ميکرد هزار مورد کار خارج از رويه قضايي انجام داده حالا به ماده و تبصره استناد ميکنه!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۸:۴۹

لطفا لينک خبري را که اين آقا گفته بود هرچي ديوان عالي کشور راي بدهد مطيع خواهم بود را در ذيل همين خبر بگذاريد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۰

عجب حالا نوبت ديوان عالي کشوره که مورد استهزاء اين آقا قرار بگيره .......

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۲:۳۰

همش فرماليته است