• پنجشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 93102513918
  • خبرنگار : 71049

صالحی: آینده بسیار روشنی در حوزه لیزر در حوزه‌های مختلف پیش بینی می‌کنیم

صالحی: آینده بسیار روشنی در حوزه لیزر در حوزه‌های مختلف پیش بینی می‌کنیم

رییس سازمان انرژی اتمی برگزاری نمایشگاه لیزر و دستاوردهای جوانان کشور در این حوزه را گامی بلند در عرصه تکنولوژی‌های برتر دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم در این عرصه دستاوردهای بیشتری را شاهد باشیم.

رییس سازمان انرژی اتمی برگزاری نمایشگاه لیزر و دستاوردهای جوانان کشور در این حوزه را گامی بلند در عرصه تکنولوژی‌های برتر دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم در این عرصه دستاوردهای بیشتری را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر صالحی در سخنانی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: سازمان انرژی اتمی فعالیت‌هایش فراتر از بحث هسته‌ای است و یکی از آنها تحقیقات در زمینه لیزر و مرکز ملی لیزر ایران است که امروز شاهد دستاوردهای این مرکز هستیم.

وی با بیان اینکه ما در زمینه لیزر به افرادی چون پرفسور علی جوان که اولین ایجادکننده لیزر گازی بوده است و توانست آن را عملیاتی و پایدار سازد، هستیم، افزود: این استاد برجسته سال‌ها در یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آمریکا تدریس و فعالیت کرد و بیشترین تربیت‌کنندگان در این زمینه را داشت بنابراین ملت ایران یکی از پیش قراولان لیزر را در تاریخ خود دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: دستاوردهای جوانانی که در عرصه لیزر فعالیت کرده‌اند نسبت به امکاناتی که در اختیارشان است بسیار قابل تقدیر است و امیدوارم رسانه‌ها به خوبی این نمایشگاه و دستاوردش را برای عموم مردم، دانشگاهیان و کارآفرینان به معرض نمایش بگذارند.

وی گفت: در این نمایشگاه سه نوع لیزر نیمه هادی، فیبری و دیسکی ارائه شده است که این لیزرها ارکان لیزرهای دیگر را تشکیل می‌دهند. لیزر یک وسیله‌ای است که در رابطه با زدودن مین‌ها و مین‌روبی و یا کور کردن رادارهای دشمن در بخش‌های دفاعی قابلیت استفاده دارد که خوشبختانه ایران در این زمینه قدم‌های بلندی را برداشته است. ما آینده بسیار روشنی در حوزه لیزر در حوزه‌های مختلف پیش بینی می‌کنیم که بخشی از آن امروز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: دستاوردها و آنچه که در این نمایشگاه در معرض دید همگان قرار گرفته است حاکی از حجم کاری است که در این حوزه انجام شده است و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم به دستاوردهایی بیشتر برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha