• یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93102815544
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

ترکان خبر داد

افزایش فضای سایت صنعتی ارس در مرز ایران و ارمنستان

افزایش فضای سایت صنعتی ارس در مرز ایران و ارمنستان

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از تصویب طرح افزایش فضای سایت صنعتی ارس در مرز ایران و ارمنستان (محدوده نوردوز) خبر داد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از تصویب طرح افزایش فضای سایت صنعتی ارس در مرز ایران و ارمنستان (محدوده نوردوز) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در آذربایجان‌شرقی، اکبر ترکان در جمع اعضای هیات مدیره و معاونان سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به توسعه صنعتی قابل توجه در منطقه آزاد ارس اظهار کرد: در نوردوز که یکی از محدوده‌های منفصل منطقه آزاد ارس است، یک سایت صنعتی به مساحت 200 هکتار در نظر گرفته شده بود که مقرر شد این سایت به مساحت 500 هکتار افزایش یابد.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد ارس ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای ایجاد تحول در تولید و صنعت دارد و رونق بیش از پیش صنایع در محدوده تنها مرز ایران و ارمنستان پیشرفت‌های صنعتی این منطقه را افزایش خواهد داد.

مشاور رئیس‌جمهور در خصوص برنامه‌های تدبیر شده برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های مناطق شمالی استان اردبیل گفت: چهار منطقه از مناطق شمالی استان اردبیل به شورای عالی مناطق آزاد پیشنهاد شده که بنا به دستور رییس جمهور قرار است یکی از این مناطق در راستای افزایش روابط با جمهوری آذربایجان انتخاب و تصویب شود.

ترکان اظهار کرد: منطقه آزاد ارس به صورت کاملا استثنایی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان در ارتباط است.

وی با بیان اینکه در دنیا کمتر کشوری است که 15 همسایه داشته باشد، کشورهای همسایه را ظرفیت خوبی برای افزایش روابط اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: مناطق آزاد سرپل همکاری با همسایگان هستند و امیدوارم ظرفیت‌های لازم توسط مدیران‌عامل مناطق آزاد ایجاد شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در حاشیه بازدید از پروژه های بهسازی و مرمت جاذبه های گردشگری ارس نیز اظهار کرد: سواحل ارس با توجه بیشتر، رونق صنعت گردشگری منطقه را تشدید می کند.

وی افزود: واضح است که زیباترین ساحل ایران ساحل مربوط به سواحل رودخانه ارس بوده و لازم است با برنامه ریزی های دقیق و سرمایه گذاری های لازم از این نعمت خدادادی بهره برداری شود.

ترکان گفت: این حق مردم ایران است که از زیبایی های این سواحل بهره مند شوند و این امر مستلزم سرمایه گذاری بیشتر برای ایجاد امکانات لازم و معرفی گسترده جهت جذب گردشگر است.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر ظرفیت های خاص منطقه آزاد ارس گفت: ارس همچنان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران است و از نظر ظرفیت های صنعتی بسیار برجسته است.

ترکان با بیان اینکه گام های خیلی خوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در ارس برداشته شده است، افزود: این منطقه با مدیریت صحیح و سنجیده بخوبی در حوزه صنعت پیشرفت کرده و امروز شاهد سرمایه گذاری های متعدد در حوزه صنایع سلولزی، صنایع نفت، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع ذوب و فولاد هستیم و امیدوارم در حوزه صنعتی همچنان ارس پیشتاز باقی بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha