• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93121911141
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

احتمال فروش املاک موسسه میزان

احتمال فروش املاک موسسه میزان

رئیس هیات مدیره موسسه اعتباری میزان گفت: در صورت نیاز، املاک موسسه میزان برای بازپرداخت سپرده‌های مردم به فروش می‌رسد.

رئیس هیات مدیره موسسه اعتباری میزان گفت: در صورت نیاز، املاک موسسه میزان برای بازپرداخت سپرده‌های مردم به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان، غفور حلمی شب گذشته 18 اسفند ماه در برنامه تلویزیونی اشاره، با موضوع بررسی آخرین وضعیت موسسه مالی و اعتباری میزان، بیان کرد: برای باز‌پرداخت سپرده‌های مردم تمهیدات لازم اندیشیده شده‌ است و فقط نیازمند صبوری مردم هستیم.

وی درمورد راهکار پیشنهادی مبنی بر فروش املاک، گفت: اگر 3 راهکار اولیه شامل وصول مطالبات، اخذ سپرده جدید و دریافت تسهیلات از سایر بانک‌ها افزایش نقدینگی را به اندازه نیاز در پی نداشته و در نتیجه جوابگوی خواسته‌های مردم نباشد فروش املاک موسسه آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: فروش املاک موسسه که در زمان خرید ارزش پولی 7000 میلیارد ریالی داشته درصورتی انجام می‌شود که به زیان سپرده‌گذاران و سرمایه‌داران نباشد.

حلمی وصول مطالبات برای افزایش نقدینگی را خاص دانست و افزود: علاوه بر تخفیفات، گروه‌های مختلف و شعبه مخصوص برای وصول مطالبات در نظر گرفته شده است تا بتوانیم میزان نقدینگی را بدین صورت افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در جلسه مشترکی که با استانداری داشتیم همچنین ایجاد یک حساب مشخص برای واریز مطالبات وصول شده تعیین شد تا پس از اولویت‌بندی مشتریان پرداخت‌ها به راحتی انجام شود.

وی ضمن عذر خواهی از مردم، اظهار کرد: معضل پیش آمده اجتماعی است و امکان دارد برای تمامی موسسات، تعاونی‌ها و بانک‌ها به وجود بیاید با این حال تمام تلاش مسولان موسسه، استانداری، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بر این است تا پرداختی به مردم سریع‌تر و برحسب اولویت‌ها صورت گیرد.

حلمی با اشاره به اینکه موسسه میزان موسسه‌ای با 4000 سهامدار با سهام مساوی است، یادآور شد: برای ادغام موسسات باید شرایط برابری بر آن‌ها حاکم باشد با این وجود ادغام موسسه بر حسب دستور بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار رخ می‌دهد.

برتری دارایی‌های موسسه میزان نسبت به بدهی

رضا جمشیدی معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی در مصاحبه‌ای تلفنی با این برنامه، گفت: صورت‌های مالی نوشته شده موسسه میزان حاکی از برتری میزان دارایی‌های موسسه نسبت به بدهی‌های آن است و تنها مشکلی که باعث نگرانی مردم شده مقدار نقدینگی پایین با توجه به میزان بالای درخواستی است.

جمشیدی خاطر نشان کرد: موسسات بر اساس دستورالعمل‌های خود سپرده‌های مردم را به صورت سرمایه‌گذاری، اعطای تسهیلات و ذخایر قانونی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: میزان نقدینگی موسسات، بانک‌ها و تعاونی‌ها درحدی نیست تا شرایط این چنینی را پاسخگو باشد، در نتیجه بازپس‌گیری سپرده‌ها زمان زیادی می‌برد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی در خصوص نظارت بر اعمال موسسه مالی و اعتباری میزان، اعلام کرد: به عنوان استانداری نظارت کامل بر چگونگی پرداخت پول به متقاضیان را بر عهده داریم با این وجود موسسه هم گزارش عملکرد خود را برای استانداری و بانک مرکزی ارسال می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۱:۲۲

برو ادغام شو انقدر ملتو بازي نده آقا جان !

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۱:۲۵

اين دکون دستگاه ديگه هيچ وقت پا نميگيره اين خط ------- اينم نشون؛ چون اينا قسط ندارن حالا حالا ها پول مردم بدن رفت تا 6 ماه ديگه همين الانم براي برج 4 سامانه نوبت ميدن اونم زير 3 م ميدن نه بيشتر. تازه اگر بتونن بدن که تا حالا سر کاري بوده . آقای حلمي ، خواهشاَ مقاومت نکن و انقدر از منافع سهامدارهاي 4000 تايي در برابر 700،000 نفر سپرده‌گذار دفاع نکن که چوبشو ميخورين . اونا سهام خريدن و بايد ريسکشو قبول کنند اون وقت مردمي که براي وام و روز شمار پول گذاشتن بايد ضرر بدن . بي‌اعتباري و بي‌اعتنايي ميزان به مردم خراسان از ياد هيچ کس نميره .

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۱:۳۱

چرا بايد باز هم صبر تحمل کرد وقتي راه موثرتر چون ادغام با بانکهاي دولتي وجود دارد . اين راه هم که در نهايت به مصادره و فروش يا واگذاري املاک آن به غير مي‌شود. حالا بخوان خرد خرد بفروشن يا يکجا بدن به بانک دولتي که بعد از دادن ان ، پول يا دفترچه حسابي از خود بانک ، بعد بشينن با هم املاک و مستغلاتش را چرتکه کنن .

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۲:۳۶

ميدونم پيامم قطعا درج نميشه اما بازهم مي نويسم حداقل خودم سبک مي شم. اگر راست ميگن چرا با يک بانک دولتي تلفيق نمي شن؟خودشون تو سايتشون با افتخار اعلام مي کنن فقط در استان خراسان شمالي بيش از 4000 ميليارد تومن سرمايه مردمه. بعد حالا که به مشکل خوردن با دارايي 700 ميليارد تومني چه جوري ميخوان جبران خسارت مردم رو بکنن؟ همش باند و باند بازي شده. چطور تا ديدن هوا پسه همه تابلو ها خيلي خوشگل شد؟ کامپوزيت شد؟ آرمشون عوض شد؟عبارت با مجوز رسمي از بانک مرکزي حذف شد؟اين ها نقدینگي نمي خواست؟ اصلا چرا قوه قضاييه سکوت کرده؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۰۲

با سرمايه مردم آقاي حلمي بلند پروازي نکن پول مردمو بده اين فيلم و سريالها رو اکران نکن آقا...

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۵۸

مردم ما حقشونه تا يه جايي يه درصد بيشتر سود ميده دارو ندارشونو ميبرن اونجا

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۲:۵۰

برين بابا ادغام شين اين قد ادا در نيارين .هر کار ميخواستين بکنين بايد زودتر از اينا ميکردين .ميزان ديگه ميزان نمي ماند

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۰:۰۳

آقاي حلمي فقطشماوديگرمديران ميزان بدونيدَشمابفکرمنافع خودوسهام دارانتان هستيدامابفکرابروي سپرده گذارانتان نيستيدچراکه بانوبت دهي سوري ابرو و اعتبارچندين سال خوش حسابيم را در بازاربه چالش کشيديدوتابحال هيچ بهمن پرداخت نشده ماشينم راشب عيدتوبازارخراب به زيان فروختم به هرحال مشکلي که براي ميزان پيش آمدازخودش بود يعني کرم سيب ازخودش بودفقط به خداواگذارتان مي کنم