• دوشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94030402567
  • منبع : نمایندگی البرز

دادستان عمومی و انقلاب کرج:

قوه قضائیه مظلوم است

قوه قضائیه مظلوم است

دادستان عمومی و انقلاب کرج از ورود بیش از 70 هزار پرونده به شعبات دادیاری و بازپرسی شهرستان در سال 93 خبر

دادستان عمومی و انقلاب کرج از ورود بیش از 70 هزار پرونده به شعبات دادیاری و بازپرسی شهرستان در سال 93 خبر

داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، حاجی رضا شاکرمی در نشست خبری اظهار کرد: قوه قضائیه قوه مظلومی است؛ چراکه به راحتی نمی‌تواند آمار و اطلاعات فعالیت و خدماتی که انجام می‌دهد را به صورت عمومی بازتاب دهد.

وی خاطرنشان کرد: بازتاب عمومی فعالیت‌های قوه قضائیه ممکن است به آبرو و حیثیت افراد لطمه وارد کند و یا برای جامعه بار منفی به بار بیاورد.

شاکرمی افزود: به همین دلیل برای متوازن ساختن افکار عمومی جامعه ناچار هستیم بیشتر اخبار امید بخش و مثبت را انعکاس داده و عمومی کنیم.

وی با اشاره به بخشی از عملکرد دادستانی کرج در سال 93 گفت: سال گذشته 40 هزار و 860 پرونده به شعبات دادیاری و 34 هزار و 369 پرونده نیز به شعبات بازپرسی وارد شده است.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر این 21 هزار و 717 پرونده نیز برای رسیدگی به شعب اجرای احکام ارسال شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته 28 قتل در مناطق مختلف استان به وقوع پیوست که بیشتر آنها یا با سلاح سرد به قتل رسیده بودند یا سوزانده شده بودند.

شاکرمی اظهار کرد: رابطه نامشروع، اختلافات خانوادگی، درگیری و نزاع بخشی از انگیزه قتل‌های انجام شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب کرج اضافه کرد: سال گذشته 479 هزار و 596 کیلوگرم مواد مخدر در کرج شناسایی و کشف شد که در این ارتباط 13 هزار و 999 نفر دستگیر شدند.

وی افزود: خوشبختانه از بهمن ماه سال گذشته تا نیمه فروردین ماه که سفرهای نوروزی مردم به پایان رسید آمار سرقت در شهرستان کرج نسبت به مدت مشابه سال 92 به میزان قابل توجهی کاهش داشت.

وی تصریح کرد: از بهمن ماه سارقان حرفه‌ای کرج دستگیر و تا نیمه فروردین در زندان نگه داشته شدند تا مردم بتوانند بدون کمترین مشکل و با آرامش جهت سفر نوروزی منازل خود را ترک کنند.

وی گفت: طی این مدت بیش از هزار نفر به جمعیت کیفری زندان‌های کرج اضافه شد.

دادستان کرج گفت: سرقت دلایل متعددی دارد که از میان آنها می‌توان به بیکاری، فقر اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: این که سارقان دستگیر و زندانی شوند در حقیقت صورت مساله را پاک می‌کند و مشکل اصلی را از میان برنمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش آمار سرقت باید دولت به فکر ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه باشد.

شاکرمی ادامه داد: طی 12 ماه سال 93 اقدامات زیادی در خصوص مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی صورت گرفته که از میان آنها می‌توان به قلع و قمع 259 مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی اشاره کرد.

این مسئول گفت: سال گذشته 51 مورد از ضایعات فروشی‌های منطقه حصارک که به محلی برای وقوع جرم و کشیدن مواد مخدر تبدیل شده بودند پلمپ شد.

شاکرمی دربخش دیگری از صحبت‌های خود به پروسه پیچیده نظارت بر عدم ورود مواد مخدر به زندان‌های کرج اشاره کرد و گفت: جلوگیری از ورود مواد مخدر به زندان‌ها کار ساده‌ای نیست؛ چراکه برخی افراد با شیوه‌های بسیار ماهرانه اقدام به وارد کردن مواد به زندان می‌کنند.

وی ادامه داد: ماموران زندان از برخی افراد مشکوک آزمایشاتی می‌گیرند که مطمئن شوند آنها مواد مخدر با خود حمل نکرده‌اند ولی باید پذیرفت انجام این آزمایشات علاوه بر زمان‌بر بودن هزینه بر است و امکان گرفتن آزمایش از همه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته دستگاه‌هایی وجود دارد که وجود مواد مخدر از اعضای داخلی بدن را هشدار می‌دهد ولی این دستگاه‌ها گران است و وارد نمی‌شود.

وی اضافه کرد: البته بدون شک برخی ماموران و نگهبان زندانی که از سلامت کاری برخوردار نیستند نیز زمینه ورود راحت‌تر مواد را به زندان فراهم می‌کنند.

شاکرمی در پایان گفت: در صورت شناسایی افراد حامل مواد مخدر و کسانی که باعث ترویج اعتیاد در زندان‌ها می‌شوند، برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha