• دوشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94040100647
  • منبع : مطبوعات

بیانیه کانون بسیج حقوقدانان به‌مناسبت هفته قوه قضاییه

بیانیه کانون بسیج حقوقدانان به‌مناسبت هفته قوه قضاییه

کانون بسیج حقوقدانان و وکلای دادگستری به مناسبت هفته قوه قضاییه بیانیه‌ای صادر کرد.

کانون بسیج حقوقدانان و وکلای دادگستری به مناسبت هفته قوه قضاییه بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

قال الله الحکیم: لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ (سوره حدید- آیه 24) بنابر حکم آیه شریفه یکی از اهداف ارسال پیامبران الهی و نیز مهمترین مسئولیت ایشان ایجاد و اقامه قسط و عدالت در جامعه است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که حضرت امام (ره) آن را بزرگترین ثمره جمهوری اسلامی ایران نامیده اند، مهمترین وظیفه دستگاه قضایی را پاسداری از حقوق مردم تلقی نموده و بر ایجاد سیستم قضایی بر پایه قسط و عدل تاکید نموده است. اصل 156 قانون اساسی نیز قوه قضاییه را قوه قضاییه ای مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و بالمال مسئول تحقق بخشیدن عدالت در جامعه اسلامی معرفی نموده است.

در آستانه هفته قوه قضاییه که حسن ختام آن با سالروز شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی بزرگ معمار قضایی عدلیه مصادف گردیده است،‌ کانون بسیج حقوقدانان و وکلای دادگستری فرا رسیدن هفته قوه قضاییه را به محضر شریف قضات شایسته و عادل و خصوصا مسئولین محترم این قوه قضاییه و در راس آن، حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضاییه تبریک عرض نموده،‌ سلامت و توفیقات روز افزون ایشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

بی‌تردید جامعه فرهیخته حقوقدانان و وکلای دادگستری که در واقع پاسداران حق و عدالت و نیز دیدبان های حقوقی و بصیر و متدین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند،‌ همواره بر تعامل منطقی و همکاری با آن قوه محترم اصرار و تاکید نموده و معتقدیم که بدون همکاری و همیاری صمیمانه و هماهنگی کامل فیمابین مردم عزیز و وکلای محترم دادگستری و مسئولین معزز و معظم قوه قضاییه ایجاد و یا توسعه عدل و قسط در جامعه اسلامی ماقابل تصور نیست.

در خاتمه ضمن تبریک مجدد هفته قوه قضاییه اعلام می‌نمایند،‌ اعضای این کانون که متشکل از حقوقدانان و وکلای متدین دادگستری و غالباً از رزمندان دفاع مقدس و ایثارگران متعهد به نظام اسلامی می باشند، جهت حفظ اقتدار و ارتقاء شان و منزلت امر قضاء‌ و در راستای حفظ و حراست از دستاوردها و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی و حفظ حقوق مردم،‌ آماده هرگونه همکاری و تعامل و تعاون با دستگاه محترم قضایی می باشند. بزرگترین آرزوی ما سلامتی و توفیقات روزافزون رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آِیت الله العظمی خامنه ای و عزت روز افزون نظام جمهوری اسلامی است.

والسلام

مسئول کانون بسیج حقوقدانان و وکلای دادگستری (کبود)

علی رسول زاده فرساد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha