• جمعه / ۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94040502476
  • خبرنگار : 71503

مناسب‌سازی «موزه فرش» برای معلولان

مناسب‌سازی «موزه فرش» برای معلولان

افتتاح پروژه مناسب‌سازی مسیر دسترسی افراد دارای معلولیت برای بازدید از موزه فرش هفته آینده با حضور نمایندگان جامعه معلولان ایران برگزار می‌شود.

افتتاح پروژه مناسب‌سازی مسیر دسترسی افراد دارای معلولیت برای بازدید از موزه فرش هفته آینده با حضور نمایندگان جامعه معلولان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اظهار کرد: کاستی‌های موجود در جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری برای حضور افراد دارای معلولیت کم‌توجهی به حقوق این بخش از جامعه برای استفاده یکسان از صنعت گردشگری بوده است.

خسروآبادی ادامه‌ داد: تحقق «گردشگری برای همه» شعاری دور از واقعیت و غیر دست‌یافتنی در صنعت گردشگری نیست.

وی با بیان این‌که کارکرد بنای بیشتر موزه‌ها در ابتدا با این موضوع طراحی و ساخته نشده است، افزود: این مسئله مناسب‌سازی فضاهای موزه‌ها را برای حضور افراد دارای معلولیت سخت کرده است.

او ادامه داد‌: در پروژه‌های گردشگری که با نظارت این اداره کل است، سعی بر آن است تا جای ممکن شرایط مناسب‌سازی فضای محیطی برای حضور معلولان فراهم شود،‌ همچنین مناسب‌سازی فضاهای فرهنگی و گردشگری برای حضور افراد دارای معلولیت می‌تواند بسیاری از تنش‌های احتمالی روحی را در این افراد کاهش دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران همچنین نهادینه شدن حضور افراد دارای معلولیت در استفاده از خدمات گردشگری را یکی از اهداف فرهنگی این اداره کل دانست.

او ادامه داد: به منظور بهبود الگوهای رفتاری شاغلان صنعت گردشگری و راهنمایان تور با افراد دارای معلولیت در سفر کارگاهی آموزشی با همین عنوان در موزه فرش برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: با همکاری و مشارکت جامعه معلولان ایران افتتاح پروژه مناسب‌سازی مسیر دسترسی برای بازدید افراد دارای معلولیت از موزه فرش و کارگاه آموزشی الگوهای رفتاری با افراد داری معلولیت در سفر چهارشنبه 10 تیر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha