• یکشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94042111416
  • خبرنگار : 90089

عضو کمیسیون امنیت ملی:

عهدشکنی آمریکایی‌ها مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود

عهدشکنی آمریکایی‌ها مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دبه کردن آمریکایی‌ها و عهدشکنی آنان مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دبه کردن آمریکایی‌ها و عهدشکنی آنان مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود.

احمد بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در سوابق آمریکا در ارتباط با کشورهایی که نظیر ایران همواره توأم با درگیری بوده است وقتی به تفاهم یا توافقی نزدیک شده‌ایم در آخرین لحظات چالش‌هایشان را شروع می‌کنند.

نماینده مردم اردستان افزود: این چالش‌ها یا برای امتیازگیری بیشتر قبل از انجام تفاهم است یا با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن مذاکرات به دلیل فشارهای سنگین هم‌پیمانان صهیونیست و عرب آمریکا در منطقه است.

وی افزود: سران رژیم صهیونیستی می‌گویند هنوز تفاهمی انجام نشده ایرانیان همچنان خواستار محو ما از نقشه هستند پس هنوز مواضع ایران نسبت به ما تغییری نداشته است. عربستان سعودی هم که به یمن حمله کرده است معتقدند ایران از دشمن این کشور (یمن) حمایت می‌کند و نتیجه‌گیری می‌کنند که باید امتیاز بیشتر از ایران گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مقاومت تیم مذاکره کننده هسته‌ای را مانع از به کرسی نشستن خواسته‌های سران سعودی و صهیونیست دانست و افزود: اگر مذاکرات به شکست بینجامد آمریکایی‌ها در برابر افکار عمومی کشورهای غربی شرمنده خواهد بود. دبه کردن آمریکایی‌ها و عهدشکنی آنان باعث به نتیجه نرسیدن مذاکرات می‌شود.

بخشایش رفتار آمریکایی‌ها در مذاکرات را متأثر از خوی سلطه طلبی و زورگویی آنان دانست و افزود: آمریکا متناسب با زوری که دارد، عمل می‌کند، اما از نظر اخلاقی روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان متوجه اعمال زورگویی‌های آمریکایی‌ها هستند. منطق نظام بین‌الملل منطق زور است. این منطق توجهی به سهم کشورها در شکست احتمالی مذاکرات نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha