• سه‌شنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94062415174
  • خبرنگار : 71434

صدور حکم اعدام برای 7 تن از متهمان انفجار مسجد امام صادق (ع) کویت

صدور حکم اعدام برای 7 تن از متهمان انفجار مسجد امام صادق (ع) کویت

دادگاه کیفری کویت امروز (سه شنبه) هفت تن از متهمان پرونده انفجار در مسجد شیعیان امام صادق (ع) را به اعدام و هشت تن را به دو تا 15 سال حبس محکوم کرد. 14 تن نیز تبرئه شدند.

دادگاه کیفری کویت امروز (سه شنبه) هفت تن از متهمان پرونده انفجار در مسجد شیعیان امام صادق (ع) را به اعدام و هشت تن را به دو تا 15 سال حبس محکوم کرد. 14 تن نیز تبرئه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مقامات قضایی کویت اعلام کردند که از میان متهمان پرونده حمله به مسجد امام صادق (ع) در این کشور هفت تن که پنج تای آن‌ها فراری هستند به اعدام محکوم شدند.

این دادگاه به ریاست محمد "الدعیج" و برای شنیدن اظهارات متهمان این حمله که تعدادشان 29 تن است، برگزار شد و طی آن برای هشت متهم این پرونده حکم حبس دو تا 15 سال صادر شد و 14 تن دیگر تبرئه شدند.

هیات مدافع متهمان این پرونده پیشتر از دادگاه خواسته بود که به مدارک پزشکی مربوط به بیماری روانی و عقلی عبدالرحمن صباح عیدان، متهم اول این پرونده رسیدگی کند.

همچنین دادگاه در جلسه ششم، هفتم و هشتم خود به اظهارات وکلای مدافع متهمان گوش فرا داد.

در جلسه دوم نیز که در تاریخ ششم اوت گذشته برگزار شد 11 تن از متهمان این پرونده بدون وثیقه آزاد شدند و همه متهمان از سفر به خارج از کویت ممنوع شدند و تنها یکی از متهمان در بازداشت نگه داشته شد.

در حمله تروریستی روز جمعه 26 ژوئن گذشته به مسجد شیعیان امام صادق در منطقه "الصوابر" کویت حدود 30 تن کشته و 200 تن دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

همچنین دولت کویت پس از انجام تحقیقات هویت عامل انتحاری حمله به مسجد امام صادق (ع) را فاش و اعلام کرد این شخص که "فهد سلیمان عبدالمحسن القباع" نام دارد عربستانی‌الاصل بوده و صبح روز حادثه از طریق هوایی وارد خاک کویت شده بود.

پیش از این مقامات کویت مالک خودرویی که عامل انتحاری را به محل حادثه رسانده بود، دستگیر کرده بودند سپس موفق به شناسایی هویت راننده خودرو شدند.

عامل این حمله تروریستی در آخرین گفته‌هایش پیش از انفجار گفته بود:"شمارا به بدی‌ها و به مرگ بشارت باد، ما در کمین شما هستیم و حادثه آینده سخت‌تر و تلخ‌تر خواهد بود".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha