• شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94070402042
  • خبرنگار : 71021

/فاجعه منا/

مخالفت عربستان با حضور ایرانی‌ها در بیمارستان‌های طائف

مخالفت عربستان با حضور ایرانی‌ها در بیمارستان‌های طائف

رییس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان هنوز مجوزهای لازم را برای تردد به طائف و ریاض صادر نکرده تا گروه‌های امدادی ایران برای شناسایی به بیمارستان‌های این شهرها بروند.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان هنوز مجوزهای لازم را برای تردد به طائف و ریاض صادر نکرده تا گروه‌های امدادی ایران برای شناسایی به بیمارستان‌های این شهرها بروند.

به گزارش ایسنا، سازمان حج و زیارت که تا روز جمعه 4 گروه ویژه برای شناسایی زائران در بین جان‌باختگان و مجروحان تشکیل داده، به دلیل عمق فاجعه تصمیم گرفت تعداد این گرو‌ها را افزایش دهد، به همین دلیل مجوزهای لازم از وزارت حج عربستان گرفته و 10 گروه امدادی و پزشکی تشکیل شد.

تعداد مجروحان فاجعه مکه از مرز دو هزار نفر عبور کرده، برای همین عربستان تعدادی از آن‌ها را به جده، طائف و حتی ریاض فرستاده است. سازمان حج و زیارت که تا این‌لحظه تعداد مفقودشدگان‌اش را 325 نفر اعلام کرده، پیش‌بینی می‌کند تعدادی از ایرانی‌های مفقودشده به بیمارستان‌های طائف و ریاض منتقل شده‌اند، اما قوانین این کشور اجازه نمی‌دهد گروهی که برای حج به عربستان آمده‌اند براحتی میان سایر شهرها تردد کنند.

سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت گفت: تعدادی از زائران ایرانی مفقودشده در بیمارستان جده بودند که با شناسایی آن‌ها جمعیت مفقودشدگان کمتر شد، اما تردد بین طائف و ریاض دشوار است و عملا حضورمان در بیمارستان‌های این دو شهر مقدور نیست، برای همین کار به سختی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود گروهی فردا (یکشنبه) به طائف اعزام شوند تا شناسایی مجروحان در بیمارستا‌های این شهر نیز صورت گیرد.

او همچنین به گروهی که شناسایی و تحویل گرفتن اجساد را از همان روز فاجعه آغاز کرده‌اند، اشاره کرد و افزود: به دلیل گستردگی حادثه، کار شناسایی به کندی و سختی پیش می‌رود، مساله آن است که سعودی‌ها امکانات و شرایط لازم را فراهم نکرده‌اند، اما با این حال شناسایی اجساد در حال انجام است.

اوحدی درباره‌ی پپگیری وضعیت شخصیت‌هایی که در میان مفقودشدگان و جان‌باختگان بوده‌اند، گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم، چون همه زائران و وابستگان آن‌ها دغدغه ما هستند و تلاش می‌کنیم نگرانی و دغدغه همه برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha