• دوشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94070603092
  • خبرنگار : 71234

سالک در گفت‌وگو با ایسنا،

کشورهای اسلامی به صورت شورایی مناسک حج را برگزار کنند

کشورهای اسلامی به صورت شورایی مناسک حج را برگزار کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد که باید روند برگزاری مناسک حج تغییر پیدا کند و سازمان کنفرانس اسلامی و علمای بلاد اسلام در این جهت نقش اساسی به عهده گیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد که باید روند برگزاری مناسک حج تغییر پیدا کند و سازمان کنفرانس اسلامی و علمای بلاد اسلام در این جهت نقش اساسی به عهده گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن اشاره به فاجعه منا، به یادآوری پیام روز عرفه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت:‌ مقام معظم رهبری در این پیام تمامی علما، بزرگان، نخبگان و روحانیون سراسر کشورهای اسلامی را به مسأله اصلی دشمنی اسلام با اسرائیل توجه دادند و موضوعات مهمی را مطرح کردند. در همین راستا قطعا علما در جریان فاجعه منا و در دفاع از یک واجب الهی نقش اساسی دارند.

وی با بیان اینکه مردم در زمان انجام مناسک حج و انجام این واجب الهی باید در پناه و امنیت کامل قرار گیرند گفت:‌ عدم امنیت و ناامنی حاکم بر مناسک حج سبب شد که بسیاری از این عبادت فاصله بگیرند که این گناه بزرگی است. به همین دلیل علمای بلاد اسلامی باید برای دفاع از موضوع عبودیت و انجام مناسک حج در امنیت کامل به صحنه آیند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه علمای بلاد اسلامی باید برای اداره مناسک حج پای کار آیند گفت: اداره مناسک حج و مدیریت آن باید به دست کسانی باشد که شایستگی این کار را داشته باشند؛ چون حرمین شریفین به یک کشور خاص تعلق ندارد. درست است که دولت عربستان در حجاز قرار دارد، اما این بدان معنا نیست که مناسک عبادی حج برای حجاز است؛ بلکه این مناسک برای کل مسلمانان جهان محسوب می‌شود.

سالک با طرح این پیشنهاد که مناسک حج به صورت شورایی و متشکل از کشورهای اسلامی برگزار شود گفت: این موضوع باید درون کنفرانس اسلامی و علمای بلاد اسلام مورد توجه قرارگرفته و آن‌ها نقش اساسی ایفا کنند.

وی تاکید کرد که سازمان کنفرانس اسلامی باید هر چه سریعتر جلسه‌ای برای این مهم تشکیل دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha