• دوشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94071308435
  • منبع : نمایندگی فارس

وزیر اطلاعات وظایف دولت در بررسی فاجعه منا را تشریح کرد

وزیر اطلاعات وظایف دولت در بررسی فاجعه منا را تشریح کرد

وزیر اطلاعات با بیان این‌که «وزارت اطلاعات از سوی دولت مسئول جمع‌آوری مستندات حادثه منا شده است» گفت: این وزارتخانه مکلف است عمدی یا غیرعمد بودن این حادثه را بررسی و اعلام کند.

وزیر اطلاعات با بیان این‌که «وزارت اطلاعات از سوی دولت مسئول جمع‌آوری مستندات حادثه منا شده است» گفت: این وزارتخانه مکلف است عمدی یا غیرعمد بودن این حادثه را بررسی و اعلام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در مراسم تشییع پیکر نخستین گروه از جانباختگان فاجعه منا در شیراز، اظهار کرد: معاون حقوقی ریاست جمهوری نیز مسئول است تا از جانب خانواده‌های داغدار و آسیب دیده موارد حقوقی را در جامعه بین‌الملل پیگیری کند و وزارت کشور نیز مسئول بازگرداندن حادثه‌دیدگان منا و پیکرهای جانباختگان شده است. وزیر بهداشت نیز ماموریت یافت که به عربستان سعودی برود که در این سفر و پس از انجام مذاکراتی با مقامات سعودی، آن‌ها ملزم شدند پیکر جانباختگان را هرچه سریع‌تر به کشور تحویل دهند و کار شناسایی اجساد انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که «باید ابعاد بین‌المللی حادثه منا حفظ شود و ملت مسلمان ایران دست در دست یکدیگر با دیگر کشورهای اسلامی این حادثه را پیگیری کنند» خاطرنشان کرد: فاجعه منا هم حج و هم اعیاد دینی و مذهبی را به کام مسلمانان جهان به ویژه کشور ایران تلخ کرد و مردم مسلمان ۲۲ کشور جهان داغدار شدند.

وی با بیان این‌که «ایران تعداد زیادی ازعزیزان خود را در حادثه‌ای که در پی بی‌کفایتی آل‌سعود اتفاق افتاد، از دست داد»، افزود: بی‌کفایتی آل‌سعود از یک طرف و رفتار نابخردانه آنان از طرف دیگر این حادثه را در حد یک فاجعه رساند.

وزیر اطلاعات گفت: اگر حاکمان آل‌سعود به جای آن رفتارهای نابخردانه با ملت مسلمان همدردی می‌کردند و به کشورهای اسلامی تسلیت می‌گفتند، شاید کمی از عمق فاجعه کاسته می‌شد و شاهد کاهش خشم ملت‌های اسلامی می‌شدیم.

وی با تصریح این‌که «استانداران کشور مسئول برگزاری مراسم‌ برای جانباختگان و رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آنان هستند»، گفت: تمام قدم‌ها در راستای عزت ملت ایران اسلامی برداشته شده و مراتب همکاری با خانواده‌های جانباختگان در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha