• چهارشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94081307936
  • منبع : نمایندگی سمنان

برنامه‌ریزی‌ برای اجرای 20 طرح و پروژه آبخیزداری در‌ سمنان‌

برنامه‌ریزی‌ برای اجرای 20 طرح و پروژه آبخیزداری در‌ سمنان‌

ایسنا/سمنان ‌معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برنامه‌ریزی این اداره کل برای اجرای 20 طرح و پروژه آبخیزداری در این استان طی سال‌جاری خبر داد.

‌معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برنامه‌ریزی این اداره کل برای اجرای 20 طرح و پروژه آبخیزداری در این استان طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، محمد هادی نوچه با اعلام این خبر، اظهار کرد: در سال‌جاری اجرای 4 طرح و 16 پروژه آبخیزداری در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است، گفت: بالغ بر 30 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی منابع طبیعی برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان سه طرح ملی آبخیزداری در حوضه آبخیز سدهای موجود کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و حفاظت از حوضه سد گلستان، آبخیزداری و آبخوانداری در حوزه‌های فاقد سد و طرح آبخیزداری حاشیه کویر مرکزی با بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

نوچه، کنترل سیلاب و رسوب و حفاظت از آب و خاک را از اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری بیان کرد و گفت: در دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید یعنی در سال‌های 92 و 93 حدود 216 هزار و 588 متر مکعب عملیات خاکی و 37 هزار و 324 متر مکعب عملیات سنگی به مرحله اجرا در آمده است‌.

وی گفت: همچنین در این مدت در سطح 6 هزار و 534 هکتار از سطح حوضه‌های آبخیز استان سمنان، عملیات بیولوژیک و مدیریتی اجرا شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانسمنان اضافه کرد: در این دو سال دو بند خاکی بزرگ در منطقه ایوانکی شهرستان گرمسار با حجم 91 هزار متر مکعب و در بیارجمند شهرستان شاهرود با حجم 58 هزار مترمکعب به عنوان دو پروژه شاخص و تأثیرگذار استان به بهره‌برداری رسیده است.

نوچه هدف از اجرای این طرح‌ها را حفظ و پایداری خاک و کنترل رسوب در این حوضه‌های آبخیز عنوان ‌و اظهارکرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری می‌توانند بخش مهمی را بحران کم‌آبی را در این استان مرتفع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha