• دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94081810430
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

آرین‌منش:

در مجلس دهم افراطی‌گری جایش را به عقلانیت می‌دهد

در مجلس دهم افراطی‌گری جایش را به عقلانیت می‌دهد

یک نماینده پیشین مجلس گفت: در مجلس دهم مسائل جناحی و افراطی جای خودش را به عقلانیت و مصالح ملی خواهد داد.

یک نماینده پیشین مجلس گفت: در مجلس دهم مسائل جناحی و افراطی جای خودش را به عقلانیت و مصالح ملی خواهد داد.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان، در ارزیابی خود از عملکرد مجلس نهم اظهار کرد: این مجلس از جمله کم اثرترین مجالس پس از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، چرا که از یک سو شرایط اقتصادی کشور، سیاست‌های غلط و تاثیرگذار در دولت گذشته، تحریم‌های اقتصادی و مشکلاتی که در کشور به وجود آمده بود باعث شد مجلس نهم هم در حوزه قانون گذاری و نظارت کارآیی قابل قبولی از خود نشان ندهد.

وی افزود: در موضع قانون گذاری اگر به مجموعه مصوباتی که در سه و نیم سال گذشته به تصویب مجلس رسیده مروری داشته باشیم می‌بینیم تعداد قوانین کلان، جامع، تعیین کننده و سرنوشت‌ساز برای مردم به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه قوانین بودجه مصوب مجلس نهم شاید کمتر از 50 درصد تحقق پیدا کرده است، افزود: در حوزه نظارت هم مجلس به جای پرداختن به مسائل مهم و تعیین کننده مثل پیشگیری از مفاسد اقتصادی که رهبری مکرر بر آن تاکید کردند و نظارت به مشکلات مردم مثل بیکاری و تورم متاسفانه مورد غفلت قرار گرفت و تندروی‌ها و افراطی‌گری‌ها باعث شد که مجلس به حاشیه رانده شود و مشکلات مردم فراموش شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه باید از نمایندگان سوال کرد که آیا می‌توانند به تعداد انگشتان یک دست به قوانینی اشاره کنند که جامعه را به سمت چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه هدایت کرده باشند، خاطرنشان کرد: باید سوال کرد که مجلس چه قدم‌هایی در رابطه با اقتصاد مقاومتی برداشته است؟

وی ادامه داد: به نظر من ما در همه مجالس اقلیتی افراطی و تندرو داشتیم و وجود افرادی که عالمانه و منصفانه به نقد عملکرد دولت‌ها بپردازند نه تنها مضر نیست بلکه می‌توان آن را عامل رشد تلقی کرد.

وی با اشاره به اینکه معمولا اقلیت‌های افراطی در مجالس گذشته هیچ‌گاه صحنه‌گردان مجلس نبودند، افزود: اما متاسفانه در این مجلس اقلیتی افراطی گاها اکثریت مجلس را اداره می‌کند و باعث می‌شود مجلس از مسیر اصلی خود که پرداختن به مشکلات مردم است باز بماند، انرژی آن صرف حواشی شود و زمان زیادی از مجلس به مسائلی پرداخته شود که هیچ نفعی برای مردم ما ندارد.

آرین‌منش خاطرنشان کرد: امروز جامعه به مرحله‌ای از بلوغ و بالندگی رسیده که وجدان عمومی افراطی‌گری‌ها را نقد می‌کند و معتقد است برای رسیدن به اهداف بلند نظام و جبران عقب ماندگی‌ها نیازمند نوعی اعتدال و عقلانیت هستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: مجلس آینده مجلسی معتدل، مومن و معتقد به عقلانیت خواهد بود چرا که ما در شرایط کنونی چاره‌ای جز اعتدال و عقلانیت در تعامل میان دولت و مجلس برای حل بحران‌ها و عقب ماندگی‌های کشور نداریم.

وی ابراز امیدواری کردکه مجلس آینده مجلسی همسو با دولت، همدلی و همزبان و مبتنی بر عقلانیت باشد که مسائل جناحی و افراطی جای خودش را به عقلانیت و مصالح ملی بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha