یک عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی الهام گرفته از اقدام حضرت زینب (س) بعد از حادثه کربلا در بیان حقایق و افشاگریهاست.
لاله افتخاری در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی گفت: بعد از نامه اول مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی شاهد بازخوردهای مثبتی در دنیا بودیم چون این کاری بدیع و نو به حساب میآمد که از سوی رهبر دینی در یک کشور انجام شده اقدامی که با عنایت ارزشهای اسلامی و مبتنی بر احترام گذاشتن با این ارزشها صورت گرفت.
وی با بیان اینکه نامه اول رهبر انقلاب به جوانان اروپایی تاثیرگذار بود گفت: این اثرگذاری در سالهای بعد آشکارتر خواهد شد. در همین روند رهبر انقلاب نامه دومی را به جوانان اروپایی نوشتند و در مورد اقدامات صورت گرفته در فرانسه و سایر کشورها از سوی داعش گروهک استکبار ساخته توضیحاتی داده، گروهکی که تنها برای خراب کردن نام اسلام و نشان دادن چهره خشن و غیر واقعی از اسلام تشکیل شده است آن هم در شرایطی که اسلام دین صلح و دوستی است.
به گفته افتخاری، طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در این نامه باید ضمن رعایت حقوق بشر با خشونت نیز مبارزه شود چون آمریکاییها میخواهند چهره دیگری را از اسلام در لوای اقدامات داعش نشان دهند که مقام معظم رهبری در این نامه چهره واقعی داعش و اربابشان را معرفی کرد تا جوانان تحت تاثیر تبلیغات بیگانه قرار نگیرند و دچار اشتباه نشوند.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه نامه مقام معظم رهبری میتواند در شناخت واقعی چهره داعش کمک کند گفت: اکنون جنگ جنگ تبلیغات است و مرز هم نمیشناسد آنها با تبلیغات میخواهند واقعیات را وارونه کنند اقدامی که در زمان کربلا رخ داد به طوری که با وارونه کردن هدف امام حسین (ع) شرایط را به گونهای جلوه دادند که بعد از شهادت امام حسین (ع) جشن به پا کردند اما با روشنگریهای حضرت زینب (س) و بیان حقایق این جشن به اندوه و پشیمانی تبدیل شد و نهایتا اولین مراسم عزاداری امام حسین (ع) برگزار شد.
وی با تاکید بر اینکه بیان حقایق در بدترین و سختترین شرایط می تواند بر دلهای فریب خورده تاثیرگذار باشد گفت: همانطور که فرمایشات حضرت زینب (س) توانست ورق را برگردانده و باعث هوشیاری شود نامه مقام معظم رهبری نیز با الهام از این اقدام حضرت زینب (س) میتواند در افرادی که تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفتهاند تاثیرگذار باشد.
انتهای پیام
نظرات