• پنجشنبه / ۳ دی ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94100301655
  • خبرنگار : 71457

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره ترکیه و عراق؛

ابراهیم جعفری: اتحادیه عرب علیه حضور ترکیه در عراق قطعنامه صادر کند

ابراهیم جعفری: اتحادیه عرب علیه حضور ترکیه در عراق قطعنامه صادر کند

امروز (پنجشنبه) اتحادیه عرب نشستی را با هدف بررسی تجاوز ترکیه به خاک عراق برگزار کرد.

امروز (پنجشنبه) اتحادیه عرب نشستی را با هدف بررسی تجاوز ترکیه به خاک عراق برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سومریه نیوز عراق، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق امروز درن شست فوق‌العاده اتحادیه عرب که در سطح وزیران خارجه برگزار شد، گفت: عراق وارد جنگی شده که بسیاری از کشورها و ائتلاف‌های ضد داعش از آن ناتوانند. نیروهای امنیتی عراق ونیروهای بسیج مردمی توان مقابله با هر دخالت خارجی را دارند.

جعفری تصریح کرد: عراق با شرف و قدرت از خاک خود دفاع می‌کند. در روزهای آینده شاهد شکست داعش و عقب راندن آن خواهید بود. ما از اتحادیه عرب برای موافقت با کمک به عراق در برابر مداخله ترکیه قدردانی می‌کنیم و از ان می‌خواهیم که قطعنامه‌ای در مخالفت با دخالت ترکیه در خاک عراق در حد جایگاه عراق صادر کند.

وی افزود: عراق خواهان برقراری روابط خوب با ترکیه و تمام کشورهاست اما این بدان معنی نیست که با هر تجاوزی کنار بیاید و چشمش را ببندد. ما به نیروهای ترکیه اجازه تحرک و رفت و آمد در مناطق مخالف عراق را نمی‌دهیم. ما خواهان محکومیت صریح این مساله هستیم و ترکیه باید نیروهایش را بدون هیچ شرطی و به شرط عدم تکرار آن از عراق خارج کند.

نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب نیز از تلاش‌های عراق در بازپس گیری شهر رمادی از دست داعش تقدیر کرد و نسبت به خطر داعش علیه امنیت ملی عربی و صلح جهان هشدار داد.

وی از ترکیه خواست فورا نیروهایش را از خاک عراق خارج کند و حمایتش را از تلاش‌های دیپلماتیک عراق در این زمینه اعلام کرد.

او افزود: ترکیه باید فورا به این تلاش‌ها پاسخ مثبت دهد.

این در حالی است که روزنامه الشرق نوشت که نشست فوق‌العاده شورای وزرای خارجه عرب که امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود به بررسی مساله قطری‌های ربوده شده در خاک عراق می‌پردازد و این گام جدید دیگری برای حفظ جان قطری‌ها ایجاد راه‌هایی برای آزادی آنها است.

این روزنامه قطری نوشت: اهمیت بررسی مساله قطری‌های ربوده شده در عراق با گام‌های بسیار دیگری صورت می‌گیرد که توسط قطر انجام می‌شود و این نشست فوق‌العاده با درخواست عراق برگزار می‌شود و برای صدور مصوبه‌ای در سطح عربی مناسب است تا از دولت عراق بخواهد به مسوولیت‌های حفظ جان قطری‌های ربوده شده در عراق عمل کند و تدابیر قاطعانه و فوری‌ای را برای آزادی آنها اتخاذ کند. به ویژه اینکه این شهروندان قطری براساس ویزاهای رسمی وارد عراق شدند و ربودن این افراد در مناطق تحت کنترل و حاکمیت دولت عراق صورت گرفته است.

روزنامه الشرق قطر نوشت: از دولت عراق خواسته می‌شود تا دست به تلاش‌های بیشتری بزند چراکه دولت عراق مسوول حفظ جان این ربوده‌شدگان است.

این روزنامه افزود: بی‌شک وعده‌هایی که بغداد برای تلاش‌ها جهت آزادی این ربوده‌شدگان داده است مورد تقدیر است. اما مساله مهم نتیجه این تلاش‌هاست و این تضمین باید باشد که تمامی ربوده‌شدگان سالم به دوحه بازمی‌گردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha