• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95050111870
  • خبرنگار : 71413

نمایش آرشیو شخصی «رولینگ»

نمایش آرشیو شخصی «رولینگ»

آرشیو شخصی «جی.کی. رولینگ» نویسنده انگلیسی مجموعه «هری پاتر» برای اولین‌بار به مناسبت ۲۰ سالگی انتشار اولین جلد از این کتاب‌ها به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، روزنامه «تلگراف» نوشت: «جی. کی. رولینگ» نویسنده مشهور مجموعه رمان‌های «هری پاتر» به مناسبت ۲۰ ساله شدن این کتاب‌های جادوگری، آرشیو شخصی خود را در اختیار کتابخانه بریتانیا قرار می‌دهد.

«رولینگ» که نامش این روزها به خاطر انتشار نمایشنامه «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» در رسانه‌ها تکرار می‌شود، برای اولین‌بار آرشیو شخصی خود از داستان‌های «هری پاتر» را برای نمایش عمومی به کتابخانه بریتانیا قرض می‌دهد.

جشن ۲۰ ساله شدن انتشار «هری پاتر و سنگ جادو» اولین جلد هفت‌گانه پرفروش «رولینگ» سال آینده از سوی کتابخانه بریتانیا برگزار می‌شود. این نمایشگاه چهارماهه که داستان جادوی «هری پاتر» را روایت می‌کند، قرار است میعادگاهی باشد برای تمام دوست‌داران کتاب‌های «هری پاتر».

سخنگوی این کتابخانه انگلیسی گفت: این نمایشگاه مجموعه خارق‌العاده‌ای از کتاب‌های جادوگری، دست‌نوشته‌ها، اشیاء،  گنجینه چندقرنی کتابخانه بریتانیا و آثار اصلی از آرشیو «رولینگ» و انتشارات «بلومزبری» را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

بازدیدکنندگان از این نمایشگاه که از ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷ تا ۲۸ فوریه ۲۰۱۸ برپا می‌شود، سفری به درون دنیای «هری پاتر» خواهند داشت و می‌توانند تاریخچه نگارش و شکل‌گیری این داستان‌های جادوگری، از دست‌نوشته‌های قرون وسطایی گرفته تا یادداشت‌ها «رولینگ»، را تماشا کنند.

مجموعه رمان‌های «هری پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازد، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن‌ها نیز چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگانش به ارمغان آورده‌ است.

«هری‌ پاتر و سنگ جادو» اولین‌ رمان این مجموعه در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. کتاب جدید هشتمین قسمت از هفت کتاب اصلی «هری پاتر» محسوب می‌شود.

اقتباس سینمایی از این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما استون» در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

آخرین فیلم از مجموعه «هری پاتر» در سال ۲۰۱۱ با عنوان «هری پاتر و یادگاری‌های مرگ ۲» از سوی کمپانی «برداران وارنر» اکران شد. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر ۸.۲ میلیارد دلار دست یافتند تا با پیشی گرفتن از مجموعه «جیمزباند» در مکان نخست پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ سینما قرار بگیرند.

استقبال از جدیدترین کتاب «هری پاتر»

«هری پاتر و کودک نفرین‌شده» که خوانندگان آن را هشتمین کتاب «هری پاتر» می‌دانند، ‌در عرض تنها سه روز بیش از ۶۸۰ هزار جلد در انگلستان فروش داشته است. متن این نمایشنامه یک دقیقه پس از نیمه‌شب ۳۱ جولای روانه کتاب‌فروشی‌ها شد و براساس آماری که مجله «بوک‌سلر» منتشر کرده، رکورد پرفروش‌ترین کتاب در عرض یک هفته طی یک دهه گذشته را نیز کسب کرده است. این رکورد پیش‌تر از آنِ «۵۰ طیف خاکستری» نوشته «ای.ال جیمز» بود که در عرض هفت روز در سال ۲۰۱۲، ۶۶۴ هزار و ۴۷۸ جلد از آن به فروش رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha