• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95050112065
  • منبع : نمایندگی سمنان

به ازای هر لیتر آب اختصاصی به شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان 70 شغل ایجاد شده است

به ازای هر لیتر آب اختصاصی به شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان 70 شغل ایجاد شده است

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان گفت: به ازای هر لیتر آبی که در ثانیه به شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اختصاص داده شده، 70 شغل در این مجموعه ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا،  محمدرضا صادقی در آستانه روز حمایت از صنایع کوچک در جمع خبرنگاران از معضل کم‌آبی به عنوان مهمترین چالش صنعت در استان سمنان نام برد و اظهار کرد: تامین آب مورد نیاز برای واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی مهمترین معضل و چالش پیش روی شرکت شهرک‌های صنعتی در این استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 350 لیتر بر ثانیه سهم آب شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از منابع آبی این استان است افزود: این میزان سرانه آب بالغ بر 28 هزار شغل در مجموعه واحدهای مستقر در این شهرک‌های صنعتی ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه آب در بخش صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است ادامه داد: در حال حاضر سهم صنعت از منابع آبی استان تنها دو درصد است در حالی که اگر این سهمیه افزایش یابد زمینه اشتغال‌زایی بیشتری در بخش صنعت استان فراهم می‌شود.

وی گفت: اگر تنها دو درصد دیگر به سهم صنعت از آب‌های موجود در استان افزوده شود می‌توان زمینه اشتغال برای 27 هزار نفر دیگر را در این بخش فراهم کرد.

بهره‌گیری از آب تولیدی تصفیه‌خانه‌های پیشرفته در شهرک‌های صنعتی استان

صادقی با اشاره به استفاده این شرکت از پساب‌های صنعتی و فاضلاب از افزایش فضای سبز در این شهرک‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر 406 کیلومتر فضای سبز در شهرک از طریق آبیاری قطره‌ای مشروب می‌شود.

وی از کاشت یک میلیون اصله درخت در مجموعه شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد و گفت: 10 درصد از اراضی شهرک‌ها به فضای سبز اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از برقراری ارتباط بین 825 واحد صنعتی این استان  با سیستم فاضلاب و تصفیه‌خانه آن خبر داد و اضافه کرد: آب‌های تولیدی در این تصفیه‌خانه عمدتا در فضاهای سبز، برخی واحدهای صنعتی نظیر کاشی سازی و در خطوط تولید برخی واحدهای خاص و...مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از ایجاد یک تصفیه‌خانه پیشرفته پساب در شهرک صنعتی سمنان خبر داد و تصریح کرد: آب تولیدی در این تصفیه‌خانه از شفافیت و حتی سلامت بسیار بالایی برخوردار است.

صادقی با اشاره به وسعت بالای شهرک صنعتی سمنان از اجرای فاز دوم تصفیه‌خانه این شهرک خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه از طریق سیستم بی‌هوازی که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است در حال احداث است.

وی، با اشاره به نیاز اعتباری این پروژه گفت: در صورت تامین منابع اعتباری مورد نیاز این پروژه ظرف دو-سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اجرای 170 پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی سمنان در دولت یازدهم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از بهره‌برداری از 170 پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی این استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: بالغ بر 270 میلیارد تومان اعتبار در این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی با اشاره به استقرار صنایع کوچک و متوسط در این شهرک‌ها افزود: شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان سمنان دارند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود 60 درصد سرمایه‌‌های استان در شرکت شهرک‌های صنعتی ایمن استان اظهار کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک بیشترین سهم را در جذب این سرمایه‌های مالی دارند.

 31 پروژه عمرانی در حال اجرا در شهرک‌های صنعتی استان

صادقی از وجود 31 پروژه عمرانی در حال ساخت در شهرک‌های صنعتی استان سمنان خبر داد و گفت: گازرسانی به شهرک صنعتی سرخه، حصارکشی و فنس‌کشی منطقه ویژه اقتصادی سمنان، راه‌اندازی چندین واحد، ایجاد زیرساخت‌های لازم در داخل شهرک‌ها، ایجاد و تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی، گازرسانی به شهرک صنعتی ایوانکی، شبکه tbs در شهرک صنعتی سمنان و... از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شوند.

تملک یک‌هزار هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی سمنان

وی با اشاره به آغاز پروژه بزرگ منطقه ویژه اقتصادی سمنان از تملک یک‌هزار هکتار زمین در این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و افزود: علاوه بر اخذ سند مالکیت کار طراحی منطقه ویژه اقتصادی سمنان نیز انجام و طرح تفکیک اراضی آن نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از آغاز عملیات خاکی در این منطقه ویژه خبر داد و گفت: با توجه به الزام قانونی برای فنس‌کشی مناطق ویژه، کار حصار کشی ویژه اقتصادی سمنان نیز با پیشرفت 85درصدی در حال انجام است.

سهم 45 درصدی واحدهای صنعتی از ارزآوری صادراتی استان

صادقی با اشاره به کیفیت بالای تولیدات بسیاری از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان گفت: در سال‌جاری وضعیت صادرات کالاهای تولیدی شهرک‌ها بهبود بیشتری یافته است.

وی از سهم حدود 45 درصدی واحدهای صنعتی شهرک‌ها از ارزآوری صادرات در سمنان خبر داد و افزود: استان سمنان 122 میلیون دلار از محل صادرات ارزآوری برای کشور داشته که سهم واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان نزدیک به 55 میلیون دلار بوده است.

وی تصریح کرد: 112 واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان در سال گذشته توانستند بخشی از تولیدات خود را به دیگر کشورها صادر کنند.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha