• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95061610510
  • خبرنگار : 71516

تداوم پیشروی ارتش در حومه جنوبی حلب؛

گسترش دایره پیشروی ارتش سوریه به سمت منطقه راهبردی "خان طومان"

گسترش دایره پیشروی ارتش سوریه به سمت منطقه راهبردی "خان طومان"

ارتش سوریه بعد از سیطره بر منطقه دانشکده‌های نظامی و تقویت محاصره محله‌های شرقی حلب اکنون به پیشروی در ورودی‌های روستای راهبردی "خان طومان" در حومه جنوبی حلب ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در جنوب حلب کنترل "تله المقالع"، "کتیبه الدفاع الجوی" ( گردان دفاع هوایی)، منطقه "البرادات"، "الزیوت" و روستای "المشرفه" را در دست گرفت و به نوعی حضور خود را در حومه جنوبی حلب تقویت کرد.

ارتش سوریه روز دوشنبه کنترل کامل منطقه دانشکده‌های نظامی در جنوب حلب را در دست گرفت و بار دیگر افراد مسلح را در محله‌های شرقی حلب محاصره کرد.

عملیات ارتش سوریه و هم‌پیمانانش اکنون بر محور "الراموسه" متمرکز است و ارتش به سمت ورودی‌های خان طومان در حومه جنوبی حلب در حال پیشروی است.

شهرک راهبردی «خان طومان»، یکی از اصلی‌ترین راه‌های کمک‌رسانی عناصر تروریستی به یکدیگر از شمال به جنوب استان حلب واقع در سوریه است.

"خان طومان" در جنوب غربی حلب در سوریه واقع شده است که در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد و به خاطر آنکه به اتوبان حلب _ دمشق نزدیک است، اهمیت استراتژیک دارد.

خان طومان یک شهرک در شمال سوریه، در بخشی از کوه شمعون منطقه حلب، واقع در جنوب غربی حلب است. محلات نزدیک به این منطقه شامل اورم الکبری و شیخ علی هستند. این روستا در یک تپه واقع در شرق رودخانه قویق ساخته شده است.

به گفته منابع مخالف سوری، ارتش با حمایت هوایی روسیه به حملات شدید خود به مقرهای مخالفان در شهر حلب و اطراف آن ادامه می‌دهد تا بتواند کنترل خود بر ورودی جنوبی شهر حلب را که یک ورودی استراتژیک است در دست بگیرد.

یکی از فرماندهان گروه "احرار الشام" نیز اعلام کرد که افراد مسلح به سمت خطوط دفاعی جدید عقب‌نشینی کرده‌اند تا از خسارت‌ها و تلفات در سایه حملات شدید ارتش سوریه بکاهند.

به گفته منابع مخالف ائتلاف "جیش الفتح" برای ضد حمله علیه نیروهای دولتی سوریه آماده می‌شود و پیش‌بینی می‌کنند که جنگی طولانی در پیش باشد.

ارتش سوریه همچنین کنترل روستای "خربه الحجامه" در حومه شمالی حماه را در دست گرفت و تعداد زیادی از افراد مسلح را از پای درآورد.

نیروهای دولتی سوریه حمله گروه‌های مسلح به حومه شمالی درعا را ناکام گذاشته و تانک و تجهیزات آن‌ها را منهدم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha