• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95061711129
  • خبرنگار : 71516

انصارالله: بنا به خواست عمان با فرستاده سازمان ملل دیدار کردیم/رایزنی ولد شیخ احمد با هادی

انصارالله: بنا به خواست عمان با فرستاده سازمان ملل دیدار کردیم/رایزنی ولد شیخ احمد با هادی

رئیس هیئت انصارالله در مذاکرات صلح فاش کرد که دیدار اخیر این هیئت با فرستاده سازمان ملل به یمن در مسقط به درخواست عمان صورت گرفته است. ولد الشیخ پس از این دیدار به ریاض رفت و با منصور هادی نیز دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت انصارالله یمن در مذاکرات صلح گفت: دیداری که ما با اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل در مسقط داشتیم بنا به درخواست عمان بود. او همچنین تأکید کرد که هرگونه توافقی در آینده شامل پست ریاست‌جمهوری نیز خواهد بود.

الشیخ احمد نیز ممنوعیت پرواز در فرودگاه صنعا را که موجب بحران انسانی شده، محکوم کرد و وعده داد که طی دوره آتی برای بازگشایی حریم هوایی یمن تلاش خواهد کرد.

عربستان و ائتلاف تحت امرش علاوه بر محاصره زمینی و دریایی یمن، پرواز هرگونه هواپیما جز در مواردی که خود اجازه داده باشند را بر فراز این کشور ممنوع کرده‌اند.

الشیخ احمد در دیدار با هیئت انصارالله پیشنهاد آتش‌بس 72 ساعته را به آنها داد. هیئت صنعا اعلام کرد که الشیخ احمد در این دیدار تأکید کرده که توافق فراگیر، شامل تمامی مسائل از جمله ریاست‌جمهوری خواهد بود.

الشیخ احمد روز سه‌شنبه پس از پایان دیدار با هیئت انصارالله در عمان، برای دیدار با مسئولان دولت مستعفی یمن به ریاض عربستان رفت. او در ریاض با عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن دیدار کرد.

منصور هادی در این دیدار بر تمایل دولت خود برای برخورد مثبت با تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری صلح "براساس اصول طرح شورای همکاری خلیج فارس، نتایج مذاکرات ملی و قطعنامه‌های شورای امنیت" تأکید کرد.

الشیخ احمد نیز "برخورد مثبت هادی با تلاش‌ها برای صلح" را ستود.

قرار بود مذاکرات صلح یمن روز سه‌شنبه از سر گرفته شود اما اختلافات میان دو طرف مانع از برگزاری این مذاکرات می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha