• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95062817468
  • خبرنگار : 71516

اشتباهات آمریکا در سوریه همیشه به نفع داعش تمام شده است

اشتباهات آمریکا در سوریه همیشه به نفع داعش تمام شده است

آمریکا چندین بار اشتباهاتی مرتکب شده که به نفع داعش بوده است. هر چند که مسئولان آمریکایی می‌گویند، این اشتباهات عمدی نبوده اما به هر حال این اشتباهات در نهایت به نفع داعش در میدان جنگ به ویژه در سوریه تمام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، آخرین این اشتباهات حمله آمریکا به استان دیر الزور در شرق سوریه بود که به گفته وزارت دفاع روسیه به کشته شدن ۶۲ سرباز سوری و بنا بر گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه به کشته شدن ۸۳ تن انجامیده است.

ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد که حملات در دیر الزور را به حالت تعلیق درآورده است. ارتش آمریکا می‌گوید، احتمالا جنگنده‌های این کشور به اشتباه مقر ارتش سوریه در نزدیکی دیر الزور را هدف قرار دادند.

روسیه نیز اعلام کرد که هدف قرار دادن سربازانی که در اطراف فرودگاه دیر الزور با داعش می‌جنگیدند به معنای همکاری آمریکا با تروریست‌هایی است که به دنبال این حمله به عملیاتشان برای کنترل این هدف سرعت بخشیدند.

اما این حمله نخستین حمله اشتباهی آمریکا نبوده است. آمریکایی‌ها گام‌هایی برداشته‌اند که به گفته خود آن‌ها "غیرعمدی" و "اشتباه" بوده اما در نهایت به داعش کمک کرده است.

درگیری آمریکایی‌ها با آمریکایی‌ها

مارس ۲۰۱۶ مسئولان آمریکایی اعلام کردند که گروه‌های مسلحی که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از آن‌ها حمایت می‌کرد وارد درگیری‌هایی با گروه‌هایی شدند که آژانس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از آن‌ها حمایت می‌کرد.

این درگیری‌ها نشان دهنده تناقضی است که در دیدگاه آمریکا درباره مسلح کردن ده‌ها گروهی که با داعش و ارتش سوریه می‌جنگند، وجود دارد.

درگیری‌ها در آن زمان میان گروه "فرسان الحق" که از سوی سیا حمایت می‌شود با شبه نظامیان "سوریه دموکراتیک" در شمال سوریه رخ داد که از سوی وزارت دفاع آمریکا حمایت می‌شوند.

درگیری‌های کوبانی

اکتبر ۲۰۱۴ وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد که برخی از سلاح‌هایی را که جنگنده‌های آمریکایی بر فراز شهر کردنشین کوبانی انداخته بودند اشتباها به دست داعش افتاده است.

وزارت دفاع آمریکا در آن زمان اعلام کرد که این سلاح‌ها به افراد مسلح کردی اختصاص داشته که از این شهر در برابر داعش دفاع می‌کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha