• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95062817574
  • خبرنگار : 71457

در راستای گسترش تحرکات آمریکا برای حل بحران یمن؛

اوباما با ولیعهد ابوظبی درباره یمن رایزنی کرد

اوباما با ولیعهد ابوظبی درباره یمن رایزنی کرد

دولت آمریکا اخیرا تحرکات خود را برای دستیابی به راه حلی درخصوص درگیری‌های یمن افزایش داده و از طرفین درگیر دعوت کرده است تا توافق آتش بس را که فروپاشید، از سربگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الوطن العربی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی درخصوص مساله یمن صحبت کرد.

وزارت خارجه  آمریکا در صفحه رسمی عربی خود در توییتر نوشت که طرفین آمریکایی و اماراتی بر اهمیت فشار بر طرف‌های یمنی (دولت مستعفی از یک سو و گروه انصارالله و حزب علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن از سوی دیگر) تاکید کردند تا تعهدی به آتش بس صورت بگیرد و سازش سیاسی حاصل شود.

پیش از تماس اوباما، توماس شانون، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز به مسقط، پایتخت عمان رفت تا با هیئت انصارالله و هیئت وابسته به علی عبدالله صالح دیدار کند.

منابع نزدیک به هیئت انصارالله اعلام کردند که این مسئول آمریکایی با هیئت مذاکره کننده در مورد پیشنهادها برای حل نزاع و ازسرگیری آتش بس گفتگو کرد.

در همین حال، رسانه‌های یمنی اخبار و پیش بینی‌هایی را در مورد طرح آمریکا مطرح کردند که به هیئت انصارالله و هیئت علی عبدالله صالح با نام "طرح کری" جهت پایان نزاع ارائه شده است.

این در حالی است که منابعی در هیئت انصارالله این مساله را تکذیب کردند که طرح مکتوبی را تحویل گرفته باشند.

ابوبکر قربی، عضو هیئت انصارالله و هیئت علی عبدالله صالح گفت که کری تلاش می‌کند تا قبل از اینکه منصبش را ترک کند حل بحران‌ها به صورت موفقیت آمیز صورت بگیرد و وی نیازمند شجاعت برای اعلام دیدگاه خود نسبت به راه حل و نه فقط درز آن است.

سه هفته قبل، کری در شهر جده عربستان از طرحی بین‌المللی برای حل و فصل نزاع یمن خبر داد که این طرح شامل تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت انصارالله و عقب نشینی از صنعاء و تحویل دادن سلاح‌های سنگین به طرف سومی می‌شود که نام این طرف سوم اعلام نشده است.

روز پنج شنبه، انصارالله و هیئت علی عبدالله صالح از طریق شورای سیاسی اعلام کردند که آماده هستند طرح کری را برای حل نزاع بررسی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha