• جمعه / ۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95070905050
  • خبرنگار : 71506

به دنبال اولین حضور در جام جهانی هستیم

رئیس فدراسیون چوگان: بودجه چوگان متناسب با جایگاه‌اش نیست

رئیس فدراسیون چوگان: بودجه چوگان متناسب با جایگاه‌اش نیست

رئیس فدراسیون چوگان با بیان اینکه به دنبال حضور در جام جهانی استرالیا هستیم، گفت: با برگزاری دیدارهای تدارکی مقابل تیم‌هایی نظیر آرژانتین می‌خواهیم حضور پرقدرتی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، گلنار وکیل گیلانی در نشست خبری خود پیش از آغاز رقابت چوگان بین تیم‌های ایران و آرژانتین که در باشگاه قصر فیروزه تهران برگزار شد، درباره دعوت از این تیم و حضور در جام خیریه اظهار کرد: هدف ما از دعوت تیم چوگان آرژانتین به ایران برگزاری رقابت چوگان بازان ایران با یکی از تیم‌های خوب دنیا بود تا بازیکنان ما هرچه بیشتر به نقاط ضعف و قدرت خود برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی که قرار است سال آینده در ایران برگزار شود، آشنا شوند.

رئیس فدراسیون چوگان افزود: هدف ما در دعوت از تیم آرژانتین و برگزاری رقابت دوستانه انجام کارهای خیریه بود و می‌خواستیم کمک کنیم و عواید حاصل از بلیت فروشی به آنها اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به سطح فنی تیم چوگان آرژانتین خاطرنشان کرد: این تیم در سطح فنی خوبی است و از بازیکنان ممتازی بهره می‌برد. نفرات ما نیز جزو چوگان‌بازان خوب ایران هستند و برای اینکه بتوانیم در مسابقات بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید مقابل تیم‌های خوب دنیا قرار بگیریم. سال آینده قرار است جام جهانی چوگان در کشور استرالیا برگزار شود و ما نیز میزبان رقابت‌های  مقدماتی در یکی از گروه ها هستیم که تاکنون حضور تیم‌های نیجریه، پاکستان و هند برای حضور در رقابت های مقدماتی تهران قطعی شده و چند تیم دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهند شد. تیم ایران تاکنون نتوانسته به مسابقات جام جهانی چوگان راه پیدا کند و به دنبال این هستیم با تدارک خوب ان‌شاالله برای نخستین بار به این رقابت ها صعود کنیم.

وی درباره جایگاه چوگان ایران در جهان گفت: در دنیا ۸۰ کشور جزو فدراسیون جهانی هستند که در رده های A و B و C تقسیم شده‌اند که ما نیز در گروه B جهان قرار داریم. ما به عنوان کشوری که مهد چوگان دنیاست باید جایگاهی متناسب با شان تیم ایران پیدا کنیم و به همین دلیل به دنبال حضور موفقی در مسابقات جام جهانی استرالیا هستیم.  قصد داریم دیدارهای تدارکاتی با دیگر کشورها را در دستور کار قرار دهیم. ایران در فدراسیون جهانی جایگاه خوبی دارد و چند نفر از اعضای چوگان ایران در کمیته های مختلف فدراسیون جهانی عضویت دارند.

رئیس فدراسیون چوگان درباره تیم ملی بانوان ایران گفت: تیم بانوان ایران یکی از بهترین تیم های جهان است و سال آینده قرار است تورنومنت ۳ جانبه‌ای را در ماه اردیبهشت در تهران برگزار کنیم که یکی از این تیم ها تیم آرژانتین خواهد بود.

وکیل گیلانی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان بودجه فدراسیون و حمایت های وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک به چوگان توجه به اینکه این رشته از قدیمی ترین رشته های ورزشی در ایران است، گفت: وزارت ورزش و جوانان بودجه محدودی دارد و از آنجا که رشته ما نیز مدال‌آور نیست بودجه مان با فدراسیون های دیگر قابل قیاس نیست و متاسفانه میزان بودجه ما به هیچ وجه کفاف هزینه های ما را نمی دهد و متناسب با سطح فعالیت ما در کشور نیست.

وکیل گیلانی در پایان درباره آخرین وضعیت پیگیری ثبت چهانی چوگان به نام ایران، گفت: از طریق سازمان میراث فرهنگی تمامی مدارک را برای اثبات این موضوع که ایران مهد چوگان جهان است به یونسکو ارائه داده‌ایم و قرار است در جلسه آذرماه این سازمان به بحث و بررسی گذاشته شود و امیدواریم این موضوع به تصویب سازمان جهانی یونسکو برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha