• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072012128
  • خبرنگار : 71457

استقبال رسمی یمنی‌ها از دعوت بان‌کی‌مون برای تشکیل تیم تحقیقات درباره جنایات سعودی

استقبال رسمی یمنی‌ها از دعوت بان‌کی‌مون برای تشکیل تیم تحقیقات درباره جنایات سعودی

یک منبع مسوول در شورای عالی سیاسی یمن و همچنین یک منبع مسوول در وزارت خارجه یمن از دعوت دبیرکل سازمان ملل برای تشکیل تیم تحقیقات بین‌المللی درخصوص جنایت‌های صورت گرفته توسط ائتلاف تحت امر عربستان علیه غیرنظامیان از جمله جنایت آنها در هدف قرار دادن مراسم ختم در صنعا استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، این منبع مسوول در شورای عالی سیاسی یمن با استقبال از این دعوت بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل از آنچه که در بیانیه زید رعد الحسین کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل آمده است، استقبال کرد.

کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه خود بر لزوم تشکیل تیم تحقیقات بین‌المللی بی‌طرف برای انجام تحقیقات جامع در خصوص جنایت‌های جنگی صورت گرفته توسط ائتلاف سعودی علیه یمنی‌ها تاکید کرده بود.

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری یمنی سبأ از جامعه بین‌الملل خواست تا برای توقف تجاوز ائتلاف عربستانی آمریکایی و برداشتن محاصره گسترده علیه یمن دست به تحرکاتی بزند.

این منبع تاکید کرد که این مواضع باید همراه با برداشتن محاصره زمینی، دریایی و هوایی خفقان‌آور علیه یمن باشد که به صورت کلی بر زندگی یمنی‌ها تاثیر گذاشته و به وخامت وضعیت انسانی و گسترش دامنه فقر در یمن و محروم شدن افراد مجروح از سفر به خارج جهت درمان و بازگشت شهروندان یمنی گیر افتاده در فرودگاه‌های جهان برای برگشت به وطن‌شان تاثیر گذاشته است.

در همین حال یک منبع مسوول در وزارت خارجه یمن از اظهارات دبیرکل سازمان ملل که به شدت حملات کشورهای ائتلاف تحت امر عربستان به مراسم ختم در صنعا را محکوم کرده بود، استقبال کرد.

این منبع همچنین از تاکیدات دبیرکل سازمان ملل بر اصل جلوگیری از فرار از مجازات و درخواست وی برای انجام تحقیقات جامع معتبر و درخواست وی از کمیسیونر ارشد سازمان ملل برای انجام تحقیقات جامع در مورد نقض‌های قانون انسانی بین‌المللی و اقدام وی در پیگیری کردن عملکرد شورای حقوق بشر برای انجام وظیفه و انجام مسوولیت‌هایش استقبال کرد.

پیشتر بان‌کی‌مون گفته بود که گزارش‌های اولیه اشاره به این دارد که ائتلاف تحت امر عربستان مسوول بمباران مجلس ختم در صنعا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha