• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072514164
  • خبرنگار : 71496

در واکنش به گزارش اخیر ائتلاف عربی؛

انصارالله: ائتلاف سعودی مسئول کامل جنایت خونین صنعا است

انصارالله: ائتلاف سعودی مسئول کامل جنایت خونین صنعا است

در پی شانه خالی کردن ائتلاف سعودی از مسئولیتش در حمله خونین صنعا، شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان مسئول کامل کشتار اخیر صنعاء است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المسیره یمن، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای مسئولیت کامل کشتار خونین مجلس ختم در صنعا را با 700 کشته و زخمی متوجه ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان دانست و تاکید کرد: گزارش تیم تحقیقاتی ائتلاف متجاوز عربی تنها تلاش برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت این کشتار فجیع و تبرئه ماهیت مجرمانه این ائتلاف بود.

در بیانیه شورای عالی سیاسی یمن آمده است: دشمن سعودی پیشتر نیز مرتکب کشتارها و جنایات متعددی در شهرهای عمران، بنی ضبیان، رازح، سنبان، المخا، محله الهنود، مستبا، خلقه نهم و دیگر کشتارها شده که قربانیان آن‌ها به صدها تن می‌رسد. همچنین دشمن سعودی محافل جشن، خانه‌ها، مراکز تجمع غیرنظامیان مانند بازارها و مسیرها را هدف قرار داده که این موارد در سطح جرائم جنگی برنامه ریزی شده و جنایات ضد بشری قرار می‌گیرند.

در بیانیه مذکور تاکید شده که رژیم سعودی و کشورها و مزدوران همپیمانش پس از همدستی با نهادهای بین المللی مربوطه تمامی عرف‌ها و قوانین بین المللی که هدف قرار دادن غیرنظامیان را جرم می‌داند، زیر پا گذاشت.

در ادامه این بیانیه آمده است، این همان رژیم سعودی است که امروز بر گمراهی خود و ریختن خون مردم یمن اصرار دارد و در بیانیه‌ اخیرش به قربانیان کشتار بزرگ صنعا، خانواده‌های آنها، مردم یمن و جامعه جهانی توهین کرد.

در بیانیه یاد شده آمده است: ما بیایه اخیر دشمن سعودی را بدون شک اعتراف‌ به ارتکاب این جنایت شنیع می‌دانیم و تاکید داریم که اتهام‌زنی‌های عربستان ومزدورانش به یکدیگر نشان دهنده شکست جنگی است که آنها علیه یمن آغاز کرده‌اند.

همچنین شورای عالی سیاسی یمن هشدار داد که صدور چنین بیانیه‌ای از سوی دشمن در راستای منحرف کردن درخواست‌های جهانی برای تشکیل یک کمیته حقیقت یاب مستقل و بی‌طرف جهت آغاز تحقیقاتی کامل درباره این جنایت است. این درخواست که از سوی سازمان ملل، شورای حقوق بشر و تعدادی از کشورها و نهادهای بین المللی فعال در حوزه حقوق بشر، خانواده‌های قربانیان این حمله و مردم یمن مطرح شده، بار دیگر از سوی شورای عالی سیاسی یمن نیز درخواست می‌شود.

در ادامه بیانیه این شورا آمده است: اگر شورای امنیت و سازمان ملل به همدستی خود با عربستان و نادیده گرفتن حقایق انکار ناپذیر و به پذیرش سفسطه‌های رژیم سعودی ادامه دهند، ما سکوت این دو نهاد را به منزله مشارکتشان در این جنایات تلقی کرده و این دو نهاد را مسئول کامل این جنایت شنیع می‌دانیم.

در پایان بیانیه مذکور نیز تاکید شده که مردم یمن از حقوق شرعی، قانونی و انسانی خود در محاکمه آل سعود و هم پیمانانش برای هر قطره خونی که ریخته شده و هر خرابی که در یمن ایجاد شده دست نمی‌کشد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha