• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95081611164
  • خبرنگار : 71129

رقابت 21 کاندیدا در انتخابات امروز ریاست‌جمهوری بلغارستان

رقابت 21 کاندیدا در انتخابات امروز ریاست‌جمهوری بلغارستان

مردم بلغارستان امروز (یکشنبه) پای صندوق های رای رفتند تا از میان 21 کاندیدا رئیس‌جمهورشان را انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حوزه‌های رای گیری در بلغارستان از ساعت 7 صبح به وقت محلی باز شد و در ساعت 8 شب به وقت محلی بسته می‌شود. نتایج اولیه این رای گیری 90 دقیقه پس از پایان رای گیری اعلام می شود.

نتایج نهایی نیز روز سه شنبه اعلام می شود. برای نخستین بار است که این رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور حوزه بالکان اجباری است. همچنین این رای گیری خود به نوعی رفراندوم برای پرسش از مردم درباره تصمیم گیری درباره روند انتخاباتی در این کشور تلقی می شود.

نظرسنجی ها نشان داده که هیچ یک از این 21 کاندیدای ریاست جمهوری نمی توانند در دور نخست رای 50 درصدی مورد نیاز را به دست بیاورند و دور بعدی انتخابات 13 نوامبر 2016 برگزار می شود.

فرد پیشروی این کاندیداها "تتسکا تاچیوا"، رییس پارلمان بلغارستان است که با 58 سال سن وکیل و یکی از اعضای حزب حاکم راست میانه موسوم به "ْGERB" است؛ حزبی که به بویکو بوریسف، نخست وزیر این کشور تعلق دارد. برخلاف بوریسف، تاچیوا اصلا شخصیت کاریزمایی ندارد.

اگر تتسکا تاچیوا نخستین رییس جمهوری زن این کشور 2 / 7 میلیون نفری شود، باید با اپوزیسیون روبرو شود.انتظار می‌رود وی در صورت انتخاب از روزن پلیونیوف، رییس جمهوری کنونی بلغارستان در زمینه سیاست خارجی حامی اروپا تبعیت کند. درحالیکه رقیبش از حزب سیوسیالیست به شدت به سمت روسیه تمایل دارد.

"رومن رادف"، از حزب اپوزیسیون سوسیالیست مکررا گفته که نسبت به تعهدات اروپایی بلغارستان پایبند است اما خواستار روابط بهتر با روسیه است و به دنبال از میان برداشتن تحریم ها علیه مسکو است و همواره گفته که حمایت از اروپا به معنای داشتن تمایلات ضد روسی نیست.

در نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ مشخص شد که این انتخابات در بلغارستان به دور دوم کشیده می شود و این دو رقیب در دور دوم با یکدیگر رقابت می کنند.

این نظرسنجی که در بازه زمانی 24 تا 31 اکتبر انجام گرفته نشان می دهد تتسکا تاچیوا با حمایت 2 / 27 درصدی و رادوف با حمایت 1 / 23 درصدی روبرو هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha