• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 95082417072
  • خبرنگار : 71410

«داستان عکس»

آن‌ها در کربلا منتظرتان هستند...

آن‌ها در کربلا منتظرتان هستند...

ایاد محمد، طالب جاسم، ابوسجاد، حامد نصاری، عبدالله موسی و خیلی‌های دیگر که ما آن‌ها را نمی‌شناسیم، ۹ ماه در سال برای میزبانی از زائران حسینی (ع) در روز اربعین پول پس‌انداز می‌کنند تا برکت به خانه‌هایشان بیاید.

خیلی از مردمان شهرها و روستاهایی که در مسیر زائران سیدالشهدا (ع) زندگی می‌کنند در این ایام با گذاشتن منازل خود در اختیار زوار، جای خالی امکانات در کشورشان را پر می‌کنند. آن‌ها در مسیر  زائران قرار می‌گیرند و از راه‌پیمایان اربعین، دعوت می‌کنند تا برای رفع خستگی به موکب‌شان بیایند.

این میزبانان به صورت داوطلبانه سه ماه از سال را برای خانواده‌شان و ۹ ماه دیگر را برای زائران پس‌انداز می‌کنند. هزینه‌ این میزبانی با توجه به شرایط مالی آن‌ها از دو تا ۲۵ میلیون دینار عراقی‌ متغیر است که معادل ۶ تا ۷۰ میلیون تومان است. آن‌ها معتقدند که با این کار برکت راهی خانه‌هایشان می‌شود.

محمد مجید شامخ

«محمد مجید شامخ» ۴۶ ساله است. خانه‌اش در کربلاست و در یک گلخانه کار می‌کند. عزاداران اربعین که راهی کربلا می‌شوند، او خانه دو طبقه‌ خود را در اختیارشان قرار  می‌دهد و به همراه خانواده و فامیلش از آن‌ها پذیرایی می‌کند. دخترانش برای زائران نان می‌پزند و همسرش هم آشپزی می‌کند. او برای این میزبانی سالانه ۲۵ میلیون دینار عراقی هزینه می‌کند.

ایاد محمد


«ایاد محمد» ۴۲ ساله و ساکن نجف است. او مدال نقره‌ آسیایی را در مسابقات پینگ‌پنگ معلولان کسب کرده است. عیاد هر سال در روزهای منتهی به اربعین در خانه‌ وقفی عموی خود با صرف هزینه دو میلیون دینار عراقی از زائران پذیرایی می‌کند.

حامد نصاری

«حامد نصاری» ۳۵ ساله است و در کربلا زندگی می‌کند. او که صاحب چندین کامیون است در این ایام ماشین‌های خود را به عنوان انبار و محل استراحت در نقطه‌ای مشخص متوقف و از زائران پذیرایی می‌کند. او در این روزها حدود ۷ تا ۸ میلیون دینار برای میزبانی از زائران هزینه می‌کند.

طالب جاسم

«طالب جاسم» ۳۵ ساله یکی از تجار ساکن کربلاست. بعد از سقوط صدام حسین او هر سال منزل شخصی خود را در اختیار زائران قرار می‌دهد و حدود ۱۰ میلیون دینار در سال هزینه‌ این میزبانی در منزلش می‌شود.

ابوسجاد


«ابوسجاد» ۴۰ ساله، صاحب سه رستوران در کربلاست که در این ایام جدا از مشارکت در برپایی موکب، خانه‌ سه‌طبقه‌ خود را نیز در اختیار زائران قرار می‌دهد. به گفته‌ خودش پیش از پذیرایی از زائران، او تنها با یک چرخ‌دستی روزگار می‌گذراند؛ اما بعد از آن برکت وارد زندگی‌اش شده و پیشرفت کرده است. او سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون دینار برای اربعین هزینه می‌کند.

این تصاویر را اربعین سال 94 ، «مهدی قاسمی» عکاس ایسنا، ثبت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۹:۱۱

کمتر جامعه ای در دنیا وجود دارد که اینگونه بی منت تمام دارایی و امکانات و توان خود را خرج مهمانان مي كند، آن هم فقط و فقط با انگیزه دینی و عشق پاک به اهل بیت پیامبر علیهم السلام.

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۱۰:۳۳

واقعیت اینست که آقای مهربان ما هم آنقدر باسخاوت هست که مهربانی این خادمان مخلص خود را تا ده ها و صدها برابر و بلکه بیشتر پاسخ دهد

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۲۸ ۱۱:۰۰

با عرض سلام، من حسرت اینگونه افراد را میخورم که با چه دل بزرگی و با چه سخاوتمندی از انسانهایی کاملا بیگانه چنین پذیرایی بی منت انجام میدهند،راستش را بگویم من از عهده چنین کاری و آنهم هر سال عاجزم . التماس دعا ایام تان بکام عزت تان مستدام یا حسین