• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95101911762
  • خبرنگار : 71516

هیئت فرانسوی: وضعیت حلب برخلاف تصویرسازی رسانه‌های غرب است

هیئت فرانسوی: وضعیت حلب برخلاف تصویرسازی رسانه‌های غرب است

هیئت پارلمانی فرانسه پس از بازدید چند روزه از حلب گزارشی را از این سفر ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رئیس این هیئت فرانسوی تاکید کرد: در طول سفر به سوریه و بازدید از شهر حلب، شماری از مراکز بهداشتی و بشردوستانه را به همراه تعدادی از مراکز اقامت موقت در جبرین بازدید کردیم و در جریان خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود، قرار گرفتیم.

تیری ماریانی، رئیس این هیئت فرانسوی و نماینده جمهوری‌خواهان در پارلمان فرانسه تاکید کرد: ما وضعیتی مغایر با آنچه که رسانه‌های غربی از شهر حلب به نمایش می‌گذارند، مشاهده کردیم. خانواده‌ها از بخشی از این شهر که ویران شده بود،‌ مهاجرت کرده بودند.

رئیس هیئت فرانسوی افزود: در حال حاضر دغدغه اصلی ما نحوه کمک به سوریه در بازسازی این کشور است و نهادهای بین‌المللی نیز باید در این امر ایفای نقش کنند. وی افزود: خطر تروریسم هر جا باشد یکی است.

 پی‌یر بوکلیه، خبرنگار همراه هیئت فرانسوی نسبت به مشاهده وضعیتی برخلاف آنچه که رسانه‌های فرانسوی نشان می‌دهند ابراز تعجب کرد و گفت: هدف از این سفر اطلاع از واقعیت‌های حلب بود.

از سوی دیگر عبدالغنی قصاب، عضو دفتر اجرایی شورای استان حلب نیز خطاب به اعضای این هیئت فرانسوی اعلام کرد: استانداری حلب با هماهنگی نهادهای مربوطه، مراکز اقامت موقت را با وسایل مورد نیاز شهروندان از جمله فرش، غذا، وسایل بهداشتی و آموزشی مجهز کرده است تا بدین صورت میزان تعهد و اهتمام خود به مسائل شهروندان این کشور را نشان دهد.

هیئت فرانسوی در جریان این بازدید از وضعیت تعدادی از اتاق‌های اختصاص داده شده به اهالی سوریه برای اقامت و مدرسه‌ای شامل ۷۰۰ دانش آموز را به همراه مراکز بهداشتی سیار مطلع شد.

این هیئت فرانسوی پنجشنبه وارد سوریه شد و هدفش بازدید از حلب بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha