• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95111107211
  • منبع : نمایندگی البرز

معاون مالی و اقتصادی شهردار:

کنارگذر شمالی فاصله کرج - تهران را به 10 دقیقه کاهش می‌دهد

کنارگذر شمالی فاصله کرج - تهران را به 10 دقیقه کاهش می‌دهد

ایسنا/البرز معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج با بیان اینکه عمده پروژه‌های ساخته شده و در حال ساخت توسط شهرداری کرج به منظور روان‌سازی ترافیک بوده است، گفت: بزرگراه شمالی کرج به طول 19 کیلومتر که ادامه اتوبان همت را به انتهای شهر کرج و کمالشهر متصل می‌کند یکی از این پروژه‌هاست که با مبلغی هزار و 50 میلیارد تومانی به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فرج‌الله ایلیات در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات مشترک شهرداری کرج و بانک شهر در شهرداری کرج برگزار شد، گفت: از سه سال گذشته تا کنون مدل‌های تامین مالی شهرداری تغییرات زیادی کرد و اگر قرار بود در این مدت با همان مدل‌های تامین مالی گذشته پیش برویم هیچ پروژه‌ای در شهر قابل اتمام نبود.

ایلیات افزود: یکی از مهمترین تغییرات انجام بخش زیادی از پروژه‌ها به صورت نقدی-تهاتری که عمده آن نیز به صورت تهاتر با پیمانکاران بدهکار به شهرداری بوده است.

وی با بیان اینکه چنین اقدامی مصداق عینی چیزی است که رهبری در اقتصاد مقاومتی فرموند، خاطرنشان کرد: این اقدام با کمک بانک شهر صورت گرفته است به صورتی که بدهکارانی که توان پرداخت بدهی خود را نداشتند برای دریافت تسهیلات به این بانک معرفی شده و تسهیلاتی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج ادامه داد: شهرداری کرج سومین شهرداری کرج بود که این تفاهم‌نامه را با این بانک به امضا رساند اما تنها کلانشهر موفق در اجرای آن محسوب می‌شود.

وی در ادامه به تفاهم نامه دیگری که در همین راستا برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی امضا شده است اشاره و اعلام کرد: در برخی موارد با پرداخت نقدی مشکلاتی داشتیم از همین رو در قالب تفاهم نامه‌ای تسهیلاتی به پیمانکاران برای پیشبرد پروژه‌ها پرداخت گردید و از سه سال گذشته تا کنون تقریبا تمام پروژه‌های نیمه کاره، کامل و پروژه‌های جدید نیز تا 90 درصد پیشرفت داشته است.

ایلیات با بیان اینکه عمده پروژه‌های ساخته شده و در حال ساخت توسط شهرداری کرج به منظور روان‌سازی ترافیک بوده است گفت: بزرگراه شمالی کرج به طول 19 کیلومتر که ادامه اتوبان همت را  به انتهای شهر کرج و کمالشهر متصل می‌کند یکی از این پروژه‌هاست که با مبلغی هزار و 50 میلیارد تومانی به پایان خواهد رسید.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج قرارداد ساخت این پروژه را یکی از بهترین قراردادهای عمرانی عنوان کرد و گفت: این پروژه به صورت 30 درصد نقدی و 70 درصد تهاتری انجام می‌شود و فرآیند انتخاب پیمانکار  آن یک سال به طول انجامید.

وی با بیان اینکه 70 درصد تهاتر پروژه بزرگراه شمالی کرج در قالب واگذاری 700 میلیارد تومان زمین تامین خواهد شد، افزود: 30 درصد منابع نقدی هم تا امروز توسط این بانک تامین شده است و با سرعت بسیار زیاد نیز روند پروژه ادامه دارد.

وی از زمان‌بندی چهار ساله برای اتمام پروژه کنارگذر شمالی کرج خبر داد و اعلام کرد: اما با روند موجود و سرعت بالای پروژه پیش‌بینی می‌شود این پروژه ظرف سه سال به اتمام برسد.

ایلیات به مزایای ساخت کنارگذر شمالی کرج اشاره و تاکید کرد: کاهش ترافیک اتوبان تهران کرج، کاهش آلودگی ناشی از تردد زیاد در شهر و بهره‌مندی مناطق یک، شش، هفت، هشت و 11 شهر از این مسیر از جمله مزایای این طرح خواهد بود و به طور کلی این مسیر 60 درصد از ترافیک تهران کرج را پوشش خواهد داد.

وی در ادامه به اقدامات شهرداری کرج در ورودی و خروجی شهر کرج اشاره و خاطرنشان کرد: ورودی خلج آباد به سمت کرج با مشکلات زیادی مواجه بود اما با بهره‌برداری از پروژه پل حامی این مشکل تا حدی رفع شد.

این مسئول پل شهدای حصارک را پروژه‌ای دیگر در این زمینه عنوان کرد و گفت: این پل شاهکار مهندسی محسوب می‌شود با 100 میلیارد تومان بودجه، فاز یک و دو آن به بهره برداری رسید و بخش عمده‌ای از مشکلات این منطقه رفع شد.

ایلیات از اقدمات شهرداری کرج در فردیس گفت و تصریح کرد: دو پل شهید کچویی و شهدای ارتش مجموعا با بودجه‌ای معادل 25 میلیارد تومان در دو گلوگاه اصلی این منطقه احداث شد.

وی به مشکلاتی که در مسیر بلوار شهید بهشتی کرج وجود دارد اشاره و اعلام کرد: در این مسیر که یکی از قدیمی‌ترین مسیرهای کرج محسوب می‌شود پل روگذر شهید کیانپور با اعتباری معادل 23 میلیارد تومان و در کمترین زمان ساخته شد و همچنین به موازات این مسیر بلوار استقلال و سربازان گمنام امام زمان(عج) تا دانشگاه خوارزمی نیز در حال احداث است که 90 درصد پیشرفت داشته است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: از زمانی که مدل تامین مالی تغییر کرده است پروژه‌های نیمه کاره روند خوبی داشته در حدی که تحولات کرج طرف سه سال اخیر بسیار چشمگیر است. طول این مدت بیش از 2000 میلیارد تومان در ترافیک و آیتم‌های عمرانی کرج هزینه شده است.

ایلیاتی در ادامه از فعالیت شهرداری کرج در خرمشهر خبر داد و گفت: شهرداری کرج در حال حاضر تکمیل یک پروژه 9 میلیارد و 900 میلیون تومانی را به منظور زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت در این شهر  در دستور کار دارد و تاکنون نیز پیشرفت رضایت‌بخشی در آن داشته است.

وی با اعلام اینکه بزرگراه شمالی کرج فاصله تهران کرج را به 10 دقیقه کاهش می‌دهد، گفت: تکمیل این پروژه در اقتصاد شهری کرج نیز تاثیر زیادی دارد زیرا هم اکنون متقاضیان زیادی برای احداث مراکز تفریحی، ورزشی و حتی هتل در این منطقه وجود دارد.

عکس خبر تزئینی است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha