• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95120201251
  • خبرنگار : 71402

آمریکا ۲۰۱۶ ، در ۷۰ درصد کشورهای جهان نیرو مستقر کرد

آمریکا ۲۰۱۶ ، در ۷۰ درصد کشورهای جهان نیرو مستقر کرد

مجله آمریکایی "فوربس" در گزارشی نوشت، نیروهای ویژه آمریکایی طی سال ۲۰۱۶ در ۱۳۸ کشور یا به عبارتی در ۷۰ درصد کشورهای جهان مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، فوربس در گزارشی به قلم نیال مک‌کارتی نوشت: «ژانویه فرماندهی عملیات‌های ویژه آمریکا، حمله‌ای را در یمن اجرا کرد که قاسم الریمی ۳۸ ساله، سرکرده القاعده در شبه جزیره عرب را هدف قرار داد.

این اولین عملیات خاص نیروهای ویژه در ریاست جمهوری ترامپ بود و به کشته شدن دست‌کم ۱۴ عضو القاده، بیش از ۲۰ غیرنظامی و یک نیروی ویژه آمریکا منجر شد. ظاهرا سه آمریکایی دیگر هم در جریان فرود سخت هواپیمای اوسپری ملخ‌دار زخمی شدند.

اخیرا مشخص شده که الریمی از این حمله جان سالم به در برده است و یکشنبه پیامی صوتی با تمسخر رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر کرده است.

حملاتی همانند آنچه در یمن رخ داد، مساله تازه‌ای نیست؛ نیروهای عملیات‌های ویژه آمریکا از ۱۱ سپتامبر به بعد از شمال آفریقا تا افغانستان درگیر نبردهای دائمی هستند. با این حال، اکثر عملیات‌های مذکور در سراسر جهان مربوط به آموزش نیروهای محلی برای نبرد است تا آمریکایی‌ها شخصا وارد عمل نشوند. به عنوان نمونه، یگان‌های عملیاتی ویژه عراق از جمله "تیپ طلایی" که حمله به موصل را رهبری کرد، روش کار را از همتایان آمریکایی خود آموختند.

کلاه‌ سبزهای آمریکایی نیز سربازانی در لیتوانی، لتونی و استونی را آموزش دادند تا نحوه مقابله با جنگ نیابتی روسیه را بیاموزند؛ همانند آنچه مسکو در کریمه و شرق اوکراین اجرا کرد.

نیروهای ویژه آمریکایی سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) در ۱۳۸ کشور یا به عبارتی در ۷۰ درصد کشورهای جهان مستقر شدند. این آمار به استناد اطلاعات فرماندهی عملیات‌های ویژه آمریکاست که در وبلاگ "آنلاین تام‌دیسپچ" منتشر شد.

در حالی که آمارهای رسمی به اقدام نظامی در سومالی، سوریه و یمن اشاره‌ای ندارد، شواهد زیادی علیه آن وجود دارد و آن سه کشور در تحلیل مذکور گنجانده شدند. حدود ۲۹ / ۵۵ درصد از استقرار نیروها در خاورمیانه رخ داده که ۳۵ درصد کمتر از سال ۲۰۰۶ است. در همان چارچوب زمانی، استقرار نیروهای نخبه در آفریقا ۱۶۰۰ درصد رشد داشته است.»

نواحی قرمز رنگ روی نقشه محل اسقرار نیروهای آمریکایی در سراسر جهان را نشان می‌دهد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha