• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 96041910129
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تخلیه و بارگیری بیش از 295 هزار تن کالا در بندر چابهار

تخلیه و بارگیری بیش از 295 هزار تن کالا در بندر چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان بندر شهید کلانتری چابهار که در مواقع بحرانی و با ظرفیت زیر هزارتن طراحی شده با تخلیه بیش از 3هزار تن کیسه در روز رکورد زد.

معاون دریایی وبندری اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ‌با اشاره به رشد 110 درصدی واردات غیر نفتی د ر سه ماهه نخست سال جاری در بندر چابهار اظهار کرد: در جريان تخليه كشتي Aysenaz s حامل كالاي اساسي كيسه‌اي از تايلند، با تخليه 3 هزار و 480 تن كيسه در روز از ثبت ركورد تخليه كالا از كشتي در بندر شهید کلانتری خبر داد‌.

سید حسن ابراهیمی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 295 هزارو 274 تن کالا مواد نفتی و غیر نفتی در بندرچابهار تخلیه و بارگیری شد که از این میزان 186 هزارو 458 تن مواد نفتی و 108 هزارو 816 تن مواد غیر نفتی کانتینر بوده است.

وی از رشد 49 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: دراین مدت عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بیش از 5 هزار و TEU916 بوده است‌.

به گزارش ایسنا، چابهار دارای دو بندر شهید کلانتری و شهید بهشتی است که به گفته مسولان بندری فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی ظرفیت آن را از 6 میلیون تن افزایش می‌دهد، به طوری که هدف اصلی از توسعه این بندر افزایش ظرفیت تخلیه وبارگیری کانتینر در چابهار است.

‌فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار شامل دوپست اسکله کانتینری با ظرفیت 550هزار TEU ) 3.5میلیون تن) درسال و سه پست اسکله کالای عمومی با ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال است.

‌کشتی‌های کانتینری که به چابهار می‌آیند فرآیند تخلیه وبارگیری را در بندر شهید کلانتری انجام می‌دهند. اسکله شهید کلانتری دارای یک پست چند منظوره و سه پست کالاهای عمومی است‌. این بندر برای بخش اسکله‌های اضطراری و ارائه خدمات حمل و نقل دریایی با ظرفیت زیر هزار تن طراحی شده است و در سال های 61 و 62 سازمان بنادر و دریانوردی به سبب اهمیت بندر چابهار در مواقع بحرانی ظرفیت حمل و نقل دریایی آن را 800 هزار تن در نظر گرفت و پس از گذشت چند سال با ایجاد لایروبی، پست اسکله و نصب موج شکن، ظرفیت بندر را به 2 میلیون و 500 هزار تن افزایش داد‌.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha