• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 96082313676
  • منبع : نمایندگی قم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم اعلام کرد:

آب‌شرب از اقلام ضروری در مناطق زلزله زده

آب‌شرب از اقلام ضروری در مناطق زلزله زده

ایسنا/قم مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اعلام استقرار 60 تن از نیروهای واکنش سریع جمعیت هلال احمر قم در کرمانشاه، گفت: در برخی مناطق هنوز مردم از آب شرب، برق و مخابرات برخوردار نیستند و تامین آب آشامیدنی از اقلام ضروری است.

محمد گلفشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اعزام نیرو و اقلام به منطقه زلزله زده، عنوان کرد: مرکز زلزله، شهر ازگله و سرپل ذهاب از مناطق پر آسیب است که نیروها به این منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در دو روز گذشته پس لرزه های متعددی در منطقه احساس شد. با توجه به هوای سرد و فقدان اعلام امنیت برای سکونت در منازل، مردم در چادر اسکان دارند و اقلام ضروری را دریافت می‌کنند.

پتو، آب‌ آشامیدنی و کنسرو  اولویت اقلام ارسالی مردمی به مناطق زلزله زده

وی بیان کرد: مهم ترین اقلام ضروری برای افراد آسیب دیده، پتو و آب آشامیدنی و کنسرو است در این راستا اگر مردم تمایلی به کمک دارند این اقلام در اولویت امداد رسانی قرار دارد. به واسطه اهمیت حضور افراد دوره دیده، نیروهای امدادی و گروه واکنش سریع از قم در منطقه مستقر شدند.

وی گفت: گروههای امداد و نجات شب گذشته تا دیروقت اقدام به جستجوی اجساد و افراد زخمی از زیر آوار کردند، امید است افراد دیگری زیر آوار باقی نمانده باشند.

گلفشان افزود: در منطقه مسکن مهر به واسطه وجود سازه های سنگین باید جرثقیل های غول پیکر اعزام شود تا بتوان اجساد و افراد زخمی احتمالی را از زیر آوار بیرون کشید. در این منطقه هنوز مردم از آب شرب، برق و مخابرات برخوردار نیستند و آب آشامیدنی از اقلام ضروری است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: در جهت برخورداری مردم از حداقل امکانات ضروری است هماهنگی بیشتری میان دستگاهها در جهت توزیع اقلام صورت گیرد که امیداریم با هماهنگی و ساماندهی دستگاه‌های امنیتی بتوان در توزیع صحیح اقلام میان آسیب دیدگان موفق بود.

وی اظهار داشت:همچنین امید است با حضور گروه واکنش سریع از افراد آموزش دیده بتوان تا ظهر امروز بخش زیادی از مشکلات منطقه را حل کرد.

 جمعیت هلال احمر قم در نخستین روز از حادثه زلزله یک دستگاه آمبولانس، تیم کامل واکنش سریع، دو قلاده سگ زنده یاب، دو دستگاه خودروی نجات و خودروی کمک دار، دستگاه‌های زنده یاب و همچنین تیم‌های اسکان اضطراری استان قم را به مناطق زلزله‌زده اعزام کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha