• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96102613861
  • خبرنگار : 71415

تمرکز نشست ونکوور بر اجرای بهتر تحریم‌ها علیه کره شمالی

تمرکز نشست ونکوور بر اجرای بهتر تحریم‌ها علیه کره شمالی

نشست کشورهای حامی کره‌ جنوبی در جنگ شبه جزیره کره در شهر ونکوور کانادا با دستور کار بررسی راه‌های اجرای بهتر تحریم‌ها علیه کره شمالی با هدف وادار کردن این کشور برای کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای، آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای خارجه و مقام‌های ارشد ۲۰ کشور نشستی را برای یک روز کامل در شهر ونکوور به میزبانی آمریکا و کانادا برگزار کرده و در آن به دنبال افزایش فشارهای مالی و دیپلماتیک بر کره شمالی در راستای متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور خواهند بود.

مقام‌های کانادایی و آمریکایی گفتند: در این نشست درباره راه‌های تضمین اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی از جمله تحریم‌های توافق شده در ماه گذشته میلادی در راستای محدود کردن دسترسی این کشور به محصولات نفت پالایش شده بحث خواهد شد.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست شرکت می‌کند و به گفته برایان هوک، یکی از مدیران ارشد وزارت خارجه آمریکا در این نشست بررسی می‌شود که چطور امنیت دریایی در پیرامون کره شمالی تقویت شده و کدام گزینه‌ها برای متوقف کردن کشتی‌های حامل اجناس ممنوع شده برای کره شمالی وجود دارند.

این در حالی است که چین و روسیه در این نشست حضور ندارند.

یک رسانه دولتی چین گزارش داد: شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده تنش‌زدایی‌های مربوط به مناقشه کره که اخیرا به سختی حاصل شده‌اند، باید ادامه یابند.

او گفت: حفظ وحدت بین‌المللی بر سر این مساله شدیدا مهم است. چین آماده همکاری با آمریکا برای حل این مساله به طریقی مناسب است.

روزنامه گلوبال تایمز چین در گزارشی نوشت: نشست ونکوور بازتاب تمایل واشنگتن برای پر رنگ کردن نقش سلطه طلبانه خود در حل مساله هسته‌ای کره شمالی و زمین گیر کردن نفوذ چین و روسیه است اما این نشست احتمالا دستاورد چندانی حاصل نخواهد کرد.

دیپلمات‌ها می‌گویند عدم حضور چین در نشست ونکوور دستاوردهای آن را محدود خواهد کرد.

با این حال مقام‌های آمریکایی می‌گویند، چهره‌های جنگ طلب در دولت آمریکا نسبت به نتیجه بخش بودن ارتباطات اخیر کره شمالی و جنوبی بدبین هستند.

با این حال مقام‌ها گفتند: با توجه به نزدیک بودن برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی صحبت از گزینه‌های نظامی علیه کره شمالی در کاخ سفید کم اهمیت‌تر شده است.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس که از شرکت کنندگان نشست ونکوور است، اظهار کرد که جامعه بین‌الملل باید در این مساله متحد باشد.

او در بیانیه‌ای گفت: تحریم‌ها علیه کره شمالی در حال اثربخشی هستند اما ما باید فشار دیپلماتیک بر حکومت کیم جونگ اون را حفظ کنیم.

در عین حال اسکات اسنایدر، مدیر برنامه سیاسی آمریکا – کره در شورای روابط خارجه واشنگتن گفت: اگر پیونگ یانگ احساس کند که تحریم‌ها در حال تبدیل به یک محاصره علیه این کشور هستند ممکن است آن را به عنوان یک اقدام جنگی توصیف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha