• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97050301736
  • منبع : نمایندگی خوزستان

استاندار خوزستان:

دو نقطه اصلی تولید دود و آتش در هورالعظیم مهار شد

دو نقطه اصلی تولید دود و آتش در هورالعظیم مهار شد

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از عملیات اطفای حریق در تالاب هورالعظیم گفت: همه دستگاه‌های خوزستان و کشور در تلاش هستند تا مشکل آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم هرچه سریع‌تر مهار شود.

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه (3 مرداد ماه) در حاشیه بازدید از عملیات اطفای حریق توسط هواپیمای آب‌پاش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: در دو هفته گذشته شاهد  آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم هستیم و تأثیر آتش‌سوزی و دود حاصل از آن متاسفانه استان خوزستان را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: بخش ایرانی تالاب دارای آب است و کمتر دچار حریق شده اما دود ناشی از سوختن تالاب در بخش عراقی سلامت مردم خوزستان را تهدید می‌کند و شهرهای سوسنگرد، حمیدیه و حتی اهواز را درگیر کرده است. به همین دلیل تلاش شد با کسب مجوز از کشور عراق و با تلاش وزارت خارجه و سفیر ایران در کشور عراق و همه دست‌اندرکاران از جمله هنگ مرزی عملیات اطفای حریق در بخش عراقی توسط هلیکوپتر انجام شد.

استاندار خوزستان افزود: هلیکوپترها به تنهایی قادر به خاموش کردن حجم و گستردگی آتش نشدند و به همین دلیل از نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع خواسته شد با استفاده از هواپیمای ایلوشن ۷۶ که ظرفیت ۴۰ تن آب دارد، در عملیات شرکت داشته باشد.

شریعتی گفت: در طول چند روز عملیات انجام شده توسط بالگردها و هواپیما شاهد آن بوده‌ایم که حجم دود کاهش پیدا کرده و تصاویر ماهواره‌ای به خوبی آن را نشان می‌دهد دود کاهش یافته و کنترل شده است.

وی ادامه داد: امروز دو عملیات توسط هواپیما انجام شد که در پرواز دوم این گروه را همراهی کردم. دو نقطه اصلی که از نقاط اصلی تولید دود و آتش بود، امروز توسط هواپیما مهار شد و چند نقطه پراکنده نیز وجود دارد که در عملیات‌های بعدی روی آنها تمرکز خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: حجم دود امروز بسیار کمتر از روزهای گذشته بود و در گزارش‌های رسیده تنها شهر رفیع را درگیر کرده است و امیدواریم با این حجم از  عملیات این مشکل کنترل و حل شود.

 وی با تقدیر از دستگاه‌های مربوطه در در حوزه پشتیبانی از جمله وزارت دفاع، هوافضای سپاه، خلبانان، مدیریت بحران، حفاظت محیط زیست و توسعه نیشکر گفت: همه در تلاش هستیم که بتوانیم این موضوع را مدیریت و مردم را از نگرانی خارج کنیم.

 به گزارش ایسنا، بخش عراقی تالاب هورالعظیم از حدود دو هفته پیش دچار حریق شده و عملیات گسترده از طریق بالگردها و هواپیما برای مهار آن همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha