• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97051507783
  • خبرنگار : 71610

کابینه رژیم صهیونیستی شانس رسیدن به یک توافق با حماس را ضعیف دانست

کابینه رژیم صهیونیستی شانس رسیدن به یک توافق با حماس را ضعیف دانست

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه نشستی را به منظور بررسی پیشنهاد مصر و سازمان ملل برای حل و فصل بحران خود با حماس برگزار کرد اما به گفته رسانه‌های صهیونیستی این نشست بدون نتیجه بوده و در آن هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارنوت" نوشت: در نشست کابینه امنیتی که پنج ساعت به طول انجامید گادی آیزنکوت، (رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی) تصویری از اوضاع غزه ارائه کرد و کابینه نیز اعلام کرد که ارتش برای هر سناریویی آماده است.

در این نشست هیچ تصمیم گیری در مورد حل و فصل این بحران صورت نگرفت و در آن اعلام شد که به دلیل وجود "ناهماهنگی در خواسته‌های حماس" خصوصا در موضوع تبادل اسرا و موضع مخالف اسرائیل با آن، شانس رسیدن به یک توافق جامع با حماس ضعیف است.

در همین راستا روزنامه هاآرتص نیز به نقل از یک منبع سیاسی صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، نوشت: حل و فصل همه جانبه بحران با حماس تنها در صورت بازگرداندن افراد ربوده شده و اجساد سربازان اسرائیلی امکان‌پذیر خواهد بود.

یک مسؤول صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، قبل از برگزاری نشست کابینه امنیتی این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای بررسی پیشنهاد مصر و سازمان ملل برای توافق آتش‌بس میان حماس و اسرائیل طی گفت‌وگو با رویترز اظهار داشت: پایبندی فلسطینی‌ها به آتش‌بس کامل بازگشایی گذرگاه "کرم ابوسالم" و تمدید مجوزها برای مناطق ماهیگیری از سوی اسرائیل را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: ما در نشستمان در کابینه امنیتی این پیشنهاد را بررسی می‌کنیم. هرگونه توافق درباره غزه مستلزم تضمین بازگرداندن اسرائیلی‌های ناپدید شده و اجساد سربازان اسرائیلی است که در جنگ میان حماس و اسرائیل در سال ۲۰۱۴ کشته شدند.

در مقابل حماس نیز آزاد کردن اسرائیلی‌ها را مشروط به آزادی اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی کرده که بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی با این امر مخالفند.

از سوی دیگر، رادیو اسرائیل نیز به نقل از چند منبع اعلام کرد که اعضای کابینه امنیتی این رژیم تمایل به قبول آتش‌بس در نوار غزه دارند.

کابینه کوچک وزارتی رژیم صهیونیستی در امور سیاسی و امنیتی شب گذشته به نشست خود درباره بررسی تلاش‌ها جهت دستیابی به راهکار سیاسی بین اسرائیل و گروه‌های مقاومت در غزه پایان داد. هنوز جزئیاتی از این جلسه منتشر نشده است.

علیرغم اینکه سازمان ملل و مصر به ذکر جزئیات پیشنهاد خود نپرداخته‌اند اما به طور کلی درباره بهبود اوضاع انسانی در نوار غزه، توقف درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و سربازان رژیم صهیونیستی و همچنین آشتی ملی میان فتح و حماس صحبت کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی چندین سال است که با تجاوزگری و محاصره ملت فلسطین در نوار غزه باعث افزایش تنش میان فلسطینی‌ها و تل‌آویو شده است. این تنش و درگیری‌ها پس از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت در ۳۰ مارس بالا گرفته طوری که تاکنون در پی شلیک سربازان اسرائیلی به تظاهرکنندگان فلسطینی بی‌سلاح دست کم ۱۵۷ تن شهید شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha