• شنبه / ۸ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97100804161
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۸ دی بخوانید؛

واکنش کدخدایی به سخنان فائزه هاشمی/نظراتی درباره بودجه/اداره موقت مجمع به عهده موحدی کرمانی ...

واکنش کدخدایی به سخنان فائزه هاشمی/نظراتی درباره بودجه/اداره موقت مجمع به عهده موحدی کرمانی ...

نظراتی درباره بودجه ۹۸، ماجرای اختلاف «جواد لاریجانی» و «علی اکبر ولایتی»، اداره مجمع تشخیص توسط موحدی کرمانی تا انتصاب رییس جدید، تشکر هادی العامری از حمایت‌های ایران، اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی، تاکید بر ضرورت پرهیز از بهره‌برداری سیاسی از "نهم دی" برای ایجاد تفرقه در جامعه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، هشتم دی ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در نشست شنبه های انقلاب که در دانشگاه دفاع ملی با بیان اینکه ما همیشه با دشمنان بزرگ روبه‌رو بوده ایم، اظهار کرد: دشمن بزرگ برای ملتی که رهبر و جامعه بزرگ دارد یک موهبت است. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه همین مراسم گفت: وقتی آمریکا می‌گوید ما ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کردیم و امروز منطقه را بدون هیچ دستاوردی ترک می‌کنند، به این معناست که ذخایر عقل استراتژیک آمریکا خاتمه پیدا کرده است.

سعید جلیلی در همین نشست با بیان اینکه در برابر انقلاب اسلامی انواع توطئه ها به کار گرفته شد و خود دشمنان بارها گفتند که هر کاری علیه جمهوری اسلامی می توانستیم، انجام دادیم، اظهار کرد: آن چیزی که رمز موفقیت انقلاب اسلامی بود، نرم افزار انقلاب ماست که دشمن از درک آن عاجز است.

روح الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز  با ارائه آماری از فعالیت گروهک ها در ابتدای انقلاب، گفت: اساساً فرانسوی ها در مبارزه با دین، اسلام و جمهوری اسلامی از همه قدرتها خبیث تر هستند.

درادامه این نشست سردار احمد وحیدی، رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: افق پیش روی ما تا ۵۰ سال آینده مشخص شده است و انقلاب اسلامی امروز قوی تر از هر زمان دیگری، با اقتدار ایستاده است.

غلامرضا مصباحی مقدم در ارتباط با چگونگی اداره مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، گفت:موحدی کرمانی به عنوان نایب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلسات مجمع را تا انتصاب رئیس جدید از سوی مقام معظم رهبری، اداره خواهد کرد. وی افزود: مثل دوره قبل که پس از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ، بر اساس قانون مجمع  نایب رئیس جلسات را اداره کرد این دوره نیز نائب رئیس جلسات را تا مشخص شدن رئیس اداره  می کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت نفت در بودجه خیلی خوشبینانه در نظر گرفته شده است، گفت: بنده فکر می‌کنم ۵۴ دلار برای فروش هر بشکه نفت زیاد است.

همچنین حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم با بیان اینکه بودجه ۹۸ یک گام نسبت به گذشته بهتر است افزود: بودجه‌ای را که آقای روحانی ارائه کردند از جهاتی قابل مناقشه است، البته یک گام نسبت به بودجه‌های گذشته ما بهتر بوده و اندکی انقباضی شده اما متناسب دوران جنگ نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار نیز تاکید کرد: در تصویب لایحه بودجه در مجلس نمایندگان باید رونق تولید را در نظر داشته باشند، وگرنه هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی در حسینیه جماران، با تأکید بر اینکه زیربنای یک جامعه احساس رضایت مردم است، گفت: باید قواعد رفتار انسان ها و علل سقوط و ثبوت را به دست بیاوریم تا در زندگی رعایت کنیم؛ و الّا هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم و دیگران بروند. اگر قواعد را رعایت نکنید، عرصه را از شما می گیرند.

همچنین علی مطهری در یادداشتی با عنوان "نهم دی، منادی اتحاد" بر ضرورت پرهیز از بهره‌برداری سیاسی از "نهم دی" برای ایجاد تفرقه در جامعه تاکید کرد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری به دفاع از رویکردهای جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی علیه ایران پرداخت و نوشت: ایالات متحده آمریکا از حق اسرائیل برای «دفاع از خود» در برابر اقدامات منطقه‌ای ایران که امنیت ملی و امنیت مردم این کشور را به خطر می‌اندازد، حمایت می‌کند. تعهد ما برای تامین   امنیت اسرائیل با دوام و استوار است.

همچنین هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق ضمن مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی در عراق گفت: لازم است که از ایستادگی ایران در کنار ما در جنگ حق علیه باطل تشکر کنیم. وی افزود که دولت عراق باید به خواسته‌ها پاسخ دهد و نیروهای خارجی و آمریکایی را از عراق خارج کند، ما مخالف حضور نیروهای خارجی در این کشور هستیم حتی اگر هدف‌شان آموزش باشد.

یاسین شریف، سرکنسول عراق در مشهد نیز گفت: در قیاس با سه سال گذشته روند پروازها از عراق به ایران و مشهد پنج برابر شده است و فقط پروازهای العراقیه به سمت مشهد بالای هزار پرواز است که در روزهای مختلف این آمار افزایش می‌یابد.

محمد جواد لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره ماجرای اختلافش با علی اکبر ولایتی در وزارت امور خارجه گفت: من به آقای دکتر ولایتی بسیار احترام می‌گذارم. یک شخصیت دوست‌داشتنی است و در کار انقلاب بوده و مورد اعتماد حضرت امام (ره) و مورد اعتماد مقام معظم رهبری بوده است. ژانر کاری ما با هم فرق دارد. من طور دیگری نگاه می‌کنم. مثلاً من دیپلماسی صوری را علاقه ندارم؛ یعنی خیلی از بحث‌های دیپلماسی و رفت‌وآمد و خوش ‌و بش کردن‌ها با این که ضروری است، در حد ۲۰ درصد اهمیت می‌دهم. من دیپلماسی تعاملی را که در آن چیزی را باید بماسونیم، قبول دارم. حتی برای مذاکره و صحبت با سفیری که به ایران می‌آیند از قبل باید گزارشات را بخوانم و یادداشت تهیه کنم که این آدم می‌اید، من می‌خواهم چه چیزی از او بفهمم و چه چیزی به او منتقل کنم.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم  در واکنش به سخنان فائزه هاشمی در مورد صلاحیت هاشمی در انتخابات سال ۹۲ گفت: در شورای نگهبان واژه‌ای به اسم رد صلاحیت وجود ندارد و اگر فردی ادعایی می‌کند، به قانون مراجعه کند.

یک وکیل دادگستری از طرح اخذ عوارض از مطب پزشکان، دفاتر وکلا و رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: اگرچه شورای عالی استان‌ها به عنوان عالی‌ترین مرجع پارلمان شهری در کشور به موجب اصل 102 قانون اساسی حق تهیه طرح قانونی و ارسال آن به مجلس را دارد منتها این طرح‌ها باید مبتنی بر اصول و قواعد حقوقی بوده و از پشتوانه پژوهشی کافی برخوردار باشند. طرح پیشنهادی اخذ عوارض از مطب پزشکان، دفاتر وکلا و رسانه‌ها متاسفانه از هیچ یک از این دو مقدمه واجب برخوردار نیست و از یک طرف تعاریف شناخته شده و حقوقی کاربری تجاری و اداری را نادیده انگاشته و از طرفی دیگر هیچ پشتوانه پژوهشی بنیادین در اسناد مبتنی بر آن مشاهده نمی‌شود.

همچنین آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی اصلاح شد و متن این آیین نامه در روزنامه رسمی کشور منتشر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha