• جمعه / ۲۸ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 97102815060
  • خبرنگار : 71506

انتقاد به پاداش میلیاردی تیم ملی و کی‌روش/ محمد بنا: احساس بی‌ارزشی کردم!

انتقاد به پاداش میلیاردی تیم ملی و کی‌روش/ محمد بنا: احساس بی‌ارزشی کردم!

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از پرداخت پاداش هزاران دلاری به بازیکنان تیم ملی و کارلوس کیروش که بخاطر برد تیم‌های یمن و ویتنام انجام شد، متنی گلایه آمیز منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، پس از برتری تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم‌های یمن و ویتنام در جریان رقابت‌های مرحله گروهی جام ملت های آسیا، بلافاصله جمعا مبلغ ۶۰۰ هزار دلار پاداش به بازیکنان، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی و دیگر عوامل تیم پرداخت شد که در این میان کی‌روش ۲ برابر بازیکنان پاداش گرفت.

پس از این اتفاق، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که تیمش را برای حضور موفق در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌کند، در صفحه شبکه اجتماعی خود نسبت به این موضوع و تفاوت‌های موجود میان فوتبالیست ها و کادر فنی تیم ملی و دیگر رشته های ورزشی انتقاد کرد.

بنا در بخش هایی از پیام خود آورده است:"امشب دلم گرفت، افسوس خوردم بخاطر این همه تفاوتی که بین فوتبال و بقیه رشته‌هاست. بازم میگم من ورزشکارامونو دوست دارم و برای کسی سوء برداشت نشود. ولی خب بالاخره کشتی‌گیرم، تعصب کشتی دارم، مبارزه تن به تن، پارگی ابرو، پارگی رباط صلیبی، وزن کم کردنای وحشتناک، خستگیایی که از درد داد بزنی. هه رو دیدم و چشیدم. چه زمان کشتی و چه در زمان مربیگری. اما تا الان دم نزدم چون می‌گفتم عشقمه، ورزشمه، دوستش دارم.

ولی امروز یه خبر به من تلنگر زد که در وجودم یه لحظه احساس بی‌ارزشی کردم. خبر این بود؛ پاداش فوتبالیست‌های ما برای پیروزی‌های گروهی داده شد:۳ هزار دلار برای هر برد به فوتبالیست و دو برابر آن پاداش کی‌روش!!!

در فوتبال اگر همین بازی‌های ملی رو فوتبالیست فقط بخاطر عرق ملی بازی کنه و یک ریال هم پول نگیرد باز برای او ارزش افزوده است چرا که بعد از آن قرارداد ۲ میلیاردی‌اش می‌شود ۳ میلیارد!!! پس اگر مجانی هم بازی کنه فقط بخاطر مردمش، چیزی نمیشه جز اینکه قیمتش بالاتر میره، ولی‌کشتی‌گیر، وزنه‌بردار و تکواندوکار، جودوکار، کاراته کا و تمام عزیزایی که تو رشته‌های غیر فوتبالی هستن، اگه زحمت بکشن و مدال نگیرن، هیچی ندارن!"

انتهای پیام

خبرنگار: وحید رجبی

دبیر خبر: امیرداود کمالی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۸ ۱۱:۳۱

تقصیر کی‌روش که راه میره غر میزنه جایزه می‌خواد. تقصیر صدا و سیماست که کلی خبرنگار فوتبالی جو میدن تا خودشون گرم بشن. تقصیر غیرفوتبالی هاست که یکبار متحدانه کمپین تشکیل نمیدن تا این انحصار رو بشکونن و ...

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۸ ۱۱:۵۴

آقای بنا به نظر من حق کی‌روش هست. کی‌روش چکار کنه حق خودتو نمیتونی بگیری؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۸ ۱۳:۰۶

سلام و درود بر شما. دست روی دل زخمی ما گذاشتی عزیزم. متأسفانه این تبعیض توی همه‌ی رشته‌های مختلف ورزشی و غیره وجود دارد. کی این مسائل حل می‌شه نمی‌دانم.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۸ ۱۳:۱۵

بازی در تیم ملی برای بازیکنان تبلیغ است تا تواناییشان را نشان بدهند و بتوانند در تیم های خارجی بازی بکنند. تازه باید بابت تبلیغی هم می شود هزینه پرداخت بکنند. بیش از 20 نفر کنار زمین نشستند چند هزار دلار هم گرفتند. کسانی که این دست و دلبازی می کنند مال باباشان که نیست بیش‌تر از این هم جیب خودشان می‌رود.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۸ ۱۳:۳۳

حق با ایشونه! ضمن این که کشتی در مقایسه با فوتبال بیش‌تر مدال آور بوده و متاسفانه نسبت بهش بی‌توجهی می‌شه!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۸ ۱۸:۱۷

پهلوون بنا عزیز، من فکر می‌کنم دل خیلی از ایرانیان از این موضوع گرفت. برد در مقابل تیم‌های دست سومی که انعام نمی‌خواهد.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۸ ۱۸:۲۱

بنای عزیز. غم نخور. این‌جا ایرانه.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۸ ۲۲:۱۷

این که به فوتبالیست‌ها پاداش داده می‌شود اشکالی نداره، ولی باید به سایر ورزشکاران هم رسیدگی بشه، در ضمن فوتبال در تمام دنیا درآمدزا است و همین تیم ملی برای شرکت در جام جهانی میلیونها دلار ارز وارد کشور کرد، در ضمن ورزشکاران سایر رشته‌ها هم فرصت دارند با گرفتن مدال جهانی و المپیک کلی سکه بهار آزادی بدست بیاورند، همانطور که جنابعالی در المپیک لندن کلی سکه به‌دست آوردی.