• سه‌شنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 97111608990
  • خبرنگار : 71506

با دیدن کلیپ فکر کردم ما قهرمان آسیا شدیم!

انتقاد شدید از حمایت یک‌جانبه فردوسی‌پور از کی‌روش

انتقاد شدید از حمایت یک‌جانبه فردوسی‌پور از کی‌روش

قهرمان اسبق کشتی ایران نسبت به پخش کلیپی در برنامه ۹۰ گفت: با دیدن این کلیپ فکر کردم ما بودیم که ۳ بر صفر ژاپن را بردیم و به جای قطر قهرمان آسیا شدیم!

به گزارش ایسنا، شب گذشته (دوشنبه) یک کلیپ در برنامه ۹۰ پخش شد که به بازی‌های تیم ملی در جام ملت‌ها اشاره داشت. در این کلیپ که با یک موسیقی حماسی همراه بود، گل‌های بازیکنان تیم ملی مقابل تیم‌های نه چندان مطرح آسیا همچون یمن، ویتنام، عمان و …که توأم با پخش تصاویر یوزپلنگ، عقاب، بتمن، صحنه‌های جنگ و کوه دماوند و…بود پخش شد اما در زمان به تصویر کشیدن شکست ۳-۰ تیم ملی فوتبال از ژاپن، این تصاویر با شکست حمید سوریان دارنده ۷ طلای جهان و المپیک مقابل کشتی‌گیر ژاپنی در المپیک ریو میکس شده بود.

نحوه ساخت این کلیپ به گونه‌ای بود که اگر بیننده‌ای بدون اطلاع از نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نظاره‌گر آن بود به این باور می‌رسید که قطعاً تیم ملی با اقتدار موفق به کسب عنوان در جام ملت‌های آسیا شده است.

با توجه به بکار رفتن تصاویر شکست حمید سوریان در این کلیپ برنامه ۹۰ با اجرا و تهیه کنندگی عادل فردوسی‌پور، پژمان درستکار یکی از قهرمانان اسبق کشتی ایران به انتقاد شدید از این اقدام دست اندرکاران برنامه ۹۰ پرداخت و در بخش‌هایی از پست خود نوشت:

"فردوسی ۳۰ سال زحمت کشید زبان فارسی را زنده کند، فردوسی پور هم اعتباری را که ۳۰ سال برایش زحمت کشیده بود را دارد به باد می‌دهد. دیشب وقتی برنامه ۹۰ را دیدم فکر کردم ما ۳ بر صفر ژاپن را شکست دادیم، رفتیم فینال و بجای قطر قهرمان شدیم!

برای فروسی پور متأسفم که روی کلیپ خنده‌دار و شرم آور برنامه، گل به یمن وویتنام را با شیر و یوزپلنگ و بتمن و کوه دماوند و رزمندگان دفاع مقدس میکس کرده بود اما برای شکست تاریخی مقابل ژاپن، فیلم شکست حمید سوریان در المپیک ریو را گذاشته بود. در آرشیو صدا وسیما فیلم شکست آقا تختی را پیدا نکرده بود وگرنه برای توجیه کی‌روش از آقا تختی هم مایه می‌گذاشت. چطور موقع پاداش‌ها می‌گوید فوتبال با بقیه رشته‌ها فرق دارد اما موقع شکست‌ها یاد کشتی می‌افتد. دغدغه فردوسی‌پور تیم ملی نبود، فوتبالیست‌ها برایش مهم نیستند. او فدایی کی‌روش است.

چطور جرأت کرد حرمت اسطوره ۷ طلایی کشتی ایران را خرج کی‌روش کند که طلا را در رده بزرگسالان فقط در طلافروشی‌ها دیده است؟ باورم نمی‌شود این همان عادل است که در المپیک پکن با دوربین و میکروفن دنبال استاد محسن فرح‌وشی و زنده یاد محمود معزی‌پور می‌دوید که بیا به مردم جواب بده! اما جلوی مردم دست به سینه می‌نشیند؟ اعتبارش را خرج او می‌کند و برایش فیلم هندی درست می‌کند. کسی که به پشتوانه سکوت و حمایت‌های عادل، در چند ماه اخیر جز هتاکی و قلدری و توهین به بزرگان فوتبال چیزی از او ندیدیم."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۱۵:۱۳

انتقاد کشتی‌گیر سابق از فوتبال مثل این می‌ماند که یک پزشک از ساختن کشتی ایراد بگیرد، برادر اگر تو خیلی استادی برو راجع به وضعیت اسفناک کشتی مملکت انتقاد کن.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۱۵:۴۱

با سلام. خدا می‌داند، بعد از برنامه نود شب گذشته تا صبح خواب به پلک من نرفت. علت را به شما توضیح می‌دهم. حدود شصت سال پیش من پس از طی دوره ابتدایی به هنرستان علم وصنعت آن زمان رفتم. در آن‌جا هم روال کار این گونه بود که، ضمن تحصیل با حرفه‌ای هم آشنا می‌شدیم. گهگاهی ما را برای بیش‌تر اشراف پید ا کردن به صنعت به مکان های صنعتی بزرگ می بردند. مانند پالایشگاه ها یا به آشیانه‌های هواپیما. در این بازیدها ما همیشه اجازه ورود به بعضی قسمت‌ها را نداشتیم. بیشتر وقت‌ها این فکر مانند خوره به جان‌مان می‌افتاد که بدانیم انجا چه خبراست. مثل سوهان روح به جان دبیرمان می افتادیم تا سرانجام یکی از معلم مان شهامت بخرج داد و موضوع را برای ما شکافت و شرطی گذاشت که گفته او جایی درز نکند. در ان مکانها اورهال یا تعمیرات اساسی انجام می‌شد و هیچ ایرانی حتی پرسنل انجا هم اجازه ورود نداشتند. معلم ادامه داد خارجی ها دوست ندارند که ایرانی ها علم آن‌ها را یاد بگیرند. اکنون پس از گذشت شصت سال که چهل سالش شامل انقلاب می شود. رفتار کی روش با مربی های ایرانی، خاطرات تلخ آن روز های گذشته را برایم زنده کرده است. آقای تاج چند روز پیش خبری را اعلام کرد. مبنی بر این که مصاحبه کی روش را حتما در برنامه نود ببینید. بگذریم که تاج پیشاپیش پیروزی کی روش را در نظرسنجی نود با علم سماواتی که دارد اعلام کرده بود. مجری برنامه نود هم برای کی روش سنگ تمام گذاشت. اول در تکه های گزینشی از بازی تیم پرسپولیس و سفید رود با کارشناسی داوری سعی کرد پیروزی های تیم برانکو را ارتباط به داوری بدهد!. مجری نود در ادامه به اصطلاح انالیز بازیهای ایران در جام اسیا را پخش کرد. تا مهره چینی کی روش را در ان بازی ها در سطحی عالی جا بیاندازد .در پایان مجری برنامه نود بیلان هشت سال کار کردن کی روش را بنام مصاحبه به خورد مردم داد. اینگونه نظر سنجی ها حتما باید توسط مجری بنام عادل، شما بخوانید ... انجام شود. متاسف هستم که یک مجری به اصطلاح تحصیلکرده برای اینکه طرف مدنظر خود را در یک نظر سنجی صوری پیروز کند تمام موازین اخلاقی و شرعی و عرفی را زیر پا می گذارد. اقل انصاف حکم می کرد که در برنامه دیشب یک فوتبالی و کارشناس مخالف کی روش در برنامه باشد تا پاسخگوی حمایت های صد در صدی عادل از کی روش می شد. مجری نود باید از کی روش سوال می کرد، چرا در زمان هشت ساله اجازه نداد یک مربی ایرانی در کنار او باشد؟ مجری نود از کی روش سوال نکرد، برای چه شما وقتی کشور قطر هزینه تیم ما را پرداخت کرده براشفته شدی و طی چند مصاحبه با رسانه های بیگانه عنوان کردی تمام مخارج تیم ایران را کشور قطر داده؟! مجری نود از کی روش سوال نکرد، چرا باید برای شکست تیم های درجه دو و درجه سه پاداشی به ان سنگینی دریافت کند که صدای اعتراض ورزشکاران سایر رشته های ورزشی را بلند کند. علی دایی در مصاحبه چند روز پیش گفت، توقع نداشتم این تیم ایران، از ژاپن شکست بخورد. ولی دیروز ناگهان ورق برگشت. دایی حمایت بی نظیری از کی روش کرد. در واقع دیروز مثلث حمایت از کی روش با به میدان آمدن آقایان تاج، دایی، فردوسی پور کامل شد!

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۱۵:۴۲

خدایش عکس از این داغون‌تر از فردوسی‌پور نبود بذارین.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۱۶:۰۵

واقعا درست گفته. موافقم. سرمربی سابق تیم ملی با حمایت‌های زیاد از حد امثال همین مجری دچار کج روی شد.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۱۶:۰۷

قیاس مع الفارق. فوتبال و وزنه‌برداری؟ !!! ..البته اشتباه شما برادران ایسنا هم کم نیست که با ایشان مصاحبه و نظرشون را با اهمیت برای انتشار دانسته‌اید.

پاسخ سایت: این خبر بر اساس پست اینستاگرامی آقای درستکار تنظیم شده و مصاحبه نیست.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۱۷:۴۷

جناب درستکار ، اول از همه صحنه‌های پخش شده از شهیدان این مرز و بوم نبود و بلکه تکه‌هایی از فیلم نجات سرباز رایان بود. از شما و افرادی مثل شما هم به نحوی حمایت شده که گویا شما جهان پهلوان تختی هستید! خسته شدیم از تمام شما ورزشکاران پوشالی از فوتبال تا کشتی و وزنه‌برداری ! شمایی که پاداش‌های میلیاردی و آپارتمان و فیش واردات ماشین‌های میلیاردی گرفتید و بعد آمدید مناسب سیاسی هم در وزارتخانه‌ها و شورای شهر و مجلس بدون هیچ دانشی و با تصمیماتتون تیشه به ریشه همین مردم می‌زنید و از رانت‌ها استفاده می‌کنید! کیروش اگر پولی گرفت، موفق یا نا موفق در گرفتن جام ! در کنارش باعث شد الان حداقل چند زمین و کمپ مجهز داشته باشیم ! حداقل 40 ارز آوری داشت! بگذریم که مصاحبه دیشب سانسور شده بود و همه مصاحبه پخش نشد! از شماها خسته شدیم! شما ورزش کردید ، صدمه دیدید ! به اندازه دیه 1000 ایرانی جایزه و رانت گرفتید! از فوتبالیست تا کشتی‌گیر!

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۲۰:۵۸

در پاکی و صداقت عادل فردوسی‌پور شک ندارم. شما باید اون دنیا جواب تهمت‌هایی که می‌زنید رو بدید.

پاسخ سایت: دوست عزیز این خبر بر اساس پست اینستاگرامی پژمان درستکار منتشر شده و نظر شخصی خبرنگاران ایسنا نیست. ممنون که اخبار ورزشی ایسنا را دنبال می‌کنید.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۲۲:۵۰

بهتر نیست پست هر شخصی که از راه می‌رسه را رسانه‌ای نکنید؟ امیدوارم دو سال بعد افسوس دوران کی‌روش رو نخوریم.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۲۳:۴۳

برنامه بدی بود. کاملا جانبدارانه.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۲۳:۴۵

عادل با حمایت‌های بی‌جا از کی‌روش شورش و در آورد.