به گزارش ایسنا، بروز حادثه پلاسکو و بیمه نبودن این ساختمان باعث شد تا صاحبان واحدهای تجاری این ساختمان دچار ضرر و زیان هنگفتی از این اتفاق شوند؛ هرچند که برخی از این واحدها دارای بیمه نامههایی مربوط به اموال بودند اما ظاهراً به دلیل مالکیت سرقفلی (و نه مالکیت کامل ساختمان)، سازه مغازه خود را بیمه نکرده بودند. در این باره مدیر بیمههای آتش سوزی بیمه سامان میگوید که که "صاحبان سرقفلی در واحدهای تجاری میتوانند ساختمان و اموال موجود در آن را بیمه کنند و درهنگام وقوع خسارت با رضایتنامه مالک مبلغ خسارت را بابت ساختمان دریافت کنند".
فریبا نقیپور در گفتوگو با ایسنا، درباره میزان خسارات پرداخت شده توسط این شرکت در حادثه پلاسکو اظهار کرد: بیمه سامان در زمانی که حادثه پلاسکو رخ داد یک فقره بیمهنامه صادر کرده بود که مربوط به یک فروشگاه پوشاک در طبقه اول بود. اجناس این واحد تجاری که در زیرزمین قرار داشت دچار دودزدگی شده بود که بیمه سامان کل خسارت برآورد شده به مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان را که مورد رضایت بیمه گذار هم قرار گرفت، پرداخت کرد.
او درباره میزان استقبال شهروندان از بیمهنامههای آتشسوزی بعد از حادثه پلاسکو هم اظهار کرد: معمولاً مردم تا چند هفته بعد از وقوع چنین حوادثی تحت تأثیر قرار میگیرند و تقاضای بیشتری برای خرید بیمهنامههای آتشسوزی میدهند. با این حال در استان کرمانشاه به علت تداوم وقوع زلزلهها درخواست برای خرید بیمهنامههای زلزله همچنان وجود دارد.
مدیر بیمههای آتشسوزی بیمه سامان همچنین درباره این قاعده قانونی که مالکان سرقفلی نمیتوانند ساختمان ملک خود را بیمه کنند گفت که "صاحبان سرقفلی در واحدهای تجاری میتوانند ساختمان و اموال موجود در آن را بیمه کنند و درهنگام وقوع خسارت با رضایتنامه مالک مبلغ خسارت را بابت ساختمان دریافت کنند".
انتهای پیام
نظرات