• شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98020703470
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۷ اردیبهشت بخوانید؛

نظر ممتنع شورای نگهبان برای استانی شدن انتخابات/تایید سکته 1متهم بانک سرمایه/اخباری از انتخابات

نظر ممتنع شورای نگهبان برای استانی شدن انتخابات/تایید سکته 1متهم بانک سرمایه/اخباری از انتخابات

احداث دژی به طول ۷۰۰ متر در منطقه بردسکن استان خراسان رضوی برای مقابله با سیلاب، جزئیات طرح استانی شدن انتخابات از زبان سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس، نظر ممتنع شورای نگهبان درباره استانی شدن انتخابات، تحویل پیکر تماشاگر بازی پرسپولیس سپاهان به پزشکی قانونی، توضیحات جنیدی در ارتباط با طرح دعوا علیه آمریکا، واکنش عراق به ادعای سفارت آمریکا در بغداد علیه مقامات ایران، ابلاغ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، ناوگروه نیروی دریایی ارتش(نداجا) متشکل از دو ناو موشک انداز جوشن و سپر، صبح امروز با بدرقه مقامات کشور قزاقستان از پایگاه دریایی شهر اکتائو این کشور جدا شد و به سوی جمهوری اسلامی ایران از عزیمت نمود.

 جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز صبح امروز با حضور سران قوا برگزار شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه از احداث دژی به طول ۷۰۰ متر در منطقه بردسکن استان خراسان رضوی برای مقابله با سیلاب در این منطقه خبر داد و گفت: این دژ در منطقه دهان قلعه بردسکن و به طول ۷۰۰ متر و عرض ۴ متر و ارتفاع ۳ متر احداث شده است و هدف از آن جلوگیری از سیلاب در منطقه بردسکن و حومه آن می باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور هم در ارتباط با طرح دعوا علیه امریکا جهت جلوگیری از رسیدن کمک‌های بین‌المللی به مردم سیل زده ایران توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: یک دعوا در دادگاه دادگستری بین‌المللی است؛ که دادخواستش داده شده است، بخش مربوط به سیل‌زدگان اخیر هم به عنوان مستندات دادخواست موجود، به پرونده آن دعوا اضافه شده است.

همچنین رئیس کل دادگستری استان فارس درباره آخرین وضعیت پرونده مقصران سیل اخیر شیراز که منجر به جان باختن ۲۱ نفر از هموطنان‌مان شد،گفت: برای پرونده سیل اخیر شیراز قرار تأمین صادر شده و متهمان این پرونده فعلاً دو نفر هستند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با بیان جزئیاتی از طرح استانی شدن انتخابات ،گفت: هدف از استانی شدن انتخابات این بوده است، نماینده‌ای که انتخاب می‌شود ملی باشد و تخصصی عمل کند.

درهمین رابطه عباسعلی کدخدایی اظهار کرد: شورای نگهبان در مورد نفس استانی شدن یا نشدن انتخابات نظری ندارد و هرچه مجلس تشخیص دهد بر اساس همان اظهار نظر خواهیم کرد. وی افزود: استانی شدن انتخابات نباید کاهش مشارکت را به همراه داشته باشد و یا خدای ناکرده مسائل امنیتی و قومیتی را در بر گیرد. اگر این موارد نباشد شورای نگهبان نظر خاص مثبت یا منفی نسبت به استانی شدن انتخابات ندارد.

مصطفی کواکبیان نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: هرگونه تعلل برای تصویب نهایی و اجرای اصلاح قانون انتخابات مجلس غیر قابل توجیه است.

همچنین سخنگوی وزارت کشور از آغاز تمهیدات اجرایی انتخابات خبر داد و گفت: اقدامات و تمهیدات اجرایی انتخابات در حوزه های مختلف وزارت کشور شروع شده است و در گام نخست آموزش مجریان انتخابات در استان ها مبتنی بر قوانین و مقررات جاری آغاز و در حال اجرا است.

سانسورهای اینستاگرام به احزاب ایرانی رسید و در همین رابطه حزب اعتدال و توسعه اعلام کرد که اینستاگرام بیانیه این حزب را که علیه سیاست‌های ترامپ رئیس جمهوری ایالت متحده بوده، حذف کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اعلام اینکه پیکر تماشاگر بازی پرسپولیس سپاهان به پزشکی قانونی تحویل شد، افزود: پیکرجان باخته روزگذشته ورزشگاه آزادی امروز  به مرکز تشخیصی وآزمایشگاهی استان تهران واقع در کهریزک تحویل داده شد. وی افزود: اقدامات تخصصی و کارشناسی در حال انجام است ونتیجه بررسیها وآزمایشان تخصصی به مرجع قضایی اعلام میگردد.

در همین ارتباط نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به وقایع ناگوار بازی پرسپولیس و سپاهان، در تذکری به وزیر ورزش و جوانان، از وی خواست: به دور از شعارها، وعده‌ها و روش‌های سنتی ناکارآمد بلکه با عزمی راسخ موضوع تامین امنیت در فضای ورزشگاه‌ها را برای هواداران و ورزش دوستان پیش از برگزاری بازی های حساس بعدی به طور کاملا فنی و عملیاتی و با استفاده از تجهیزات روز و روش‌های نوین حفاظتی و امنیتی تامین کنید.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه  در خصوص ادعای برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر درخواست ایران برای مذاکره با آمریکا و آغاز مذاکرات ایران و عربستان سعودی، این ادعاها را بی اساس و نادرست دانست و تاکید کرد: هیچ درخواستی برای مذاکره با آمریکا در کار نیست و در مورد عربستان جز در مسائل و موضوعات مربوط به حج که با توافق از مسائل و روابط سیاسی دو کشور جدا شده است، هیچ‌گونه مذاکره‌ای در هیچ حوزه دیگری بین دو کشور در جریان نیست.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت که سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ برای به زانو در آوردن ایران محکوم به شکست است.

سید محمد علی حسینی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه هم با اشاره به واکنش احتمالی ایران برای خروج از برجام در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا خاطرنشان کرد: برای خروج یا عدم خروج از برجام و زمان اجرای آن باید جوانب مختلفی بر اساس منافع ملی و مصالح کشور سنجیده شود، معتقدم اکنون، زمان مناسب و مساعدی برای اجرای چنین تصمیمی نیست. وی در مورد تبعات سیاسی و اقتصادی عدم تمدید معافیت‌های نفتی تصریح کرد: خسارت تحریم نفتی ایران متوجه یک کشور نخواهد بود.

همچنین داود هرمیداس باوند، کارشناس مسائل بین‌الملل  خاطرنشان کرد: لغو معافیت‌های نفتی، نقض حقوق بشر است که امکان پیگیری از طریق مجامع بین‌المللی هم برای آن وجود دارد.

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه پیشین کشورمان هم در صفحه توئیتر خود به شیوخ امارات هشدار داد و نوشت: شیوخ امارات بدانند ورود به بازی خطرناک ترامپ علیه ایران، صادرات نفت‌شان را به صفر خواهد رساند.

برخی مقامات آمریکایی نیز به رویترز گفته‌اند که پس از تصمیم لغو معافیت‌های نفتی مشتریان نفت ایران هیچ تصمیمی مبنی بر اعطای معافیت کوتاه مدت به چین و یا ایجاد موقعیتی برای آن در جهت کاهش تدریجی خریداری نفت از ایران در نظر گرفته نشده است.

عمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق به ادعاهای اخیر سفارت آمریکا در بغداد علیه مقامات عالی رتبه کشورمان واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه توهین و بی احترامی علیه مرجعیت عالی قدر دینی از سوی هر کشور، طرف و یا شخصی را نمی‌پذیریم.

ائتلاف فتح عراق هم که ریاست آن را هادی العامری برعهده دارد در واکنش به ادعاهای بی اساس سفارت آمریکا در بغداد علیه مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: وزارت خارجه کاردار سفارت آمریکا در بغداد را احضار کند.

ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور از سوی معاون اول رئیس‎جمهور ابلاغ شد. این ضوابط در جلسه ۱۳۹۸/۱/۲۸ هیأت وزیران به پیشنهاد شماره ۱۳۹۷۰ مورخ ۱۳۹۸/۱/۲۰ سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شده بود.

سید ابراهیم رئیسی بر احیای ظرفیت‌های دیوان عالی کشور تاکید کرد و گفت : حوزه نظارت یک حوزه تشریفاتی برای دیوان عالی کشور نیست؛ بلکه یک حوزه واقعی است که در آن اجرای موازین شرعی باید لحاظ شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور بابیان اینکه سکته یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه -اعضای هیات مدیره سابق این بانک- از سوی پزشکی قانونی تایید شده است، گفت: مدارک پزشکی دو نفر دیگر از اعضای هیات مدیره سابق بانک سرمایه و سکته آنها نیز در حال بررسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۰۷ ۱۶:۱۷

استانی شدن انتخابات مجلس اصلا مناسب نیست وشورای نگهبان باید با این طرح کاملا مخالفت نماید استانی شدن انتخابات مجلس باعث ضربه به شهرهای کم جمعیت ومردم را در انتخابشان سردر گم می کند ومردم قبول ندارد