• جمعه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۳:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98030803456
  • خبرنگار : 71038

یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس پشتوانه بزرگی برای جریان مقاومت و ملت فلسطین است

حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس پشتوانه بزرگی برای جریان مقاومت و ملت فلسطین است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حضور گسترده آزادیخواهان جهان در راهپیمایی روز قدس می‌تواند پشتوانه بزرگی برای جریان مقاومت و ملت فلسطین برای پیشبرد آرمان‌هایشان باشد.

اصغر زارعی، درگفت وگو با ایسنا با اشاره به ابتکار امام (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان «روز قدس» اظهار کرد: با توجه به این نامگذاری، هر ساله شاهد حضور مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در نقاط مختلف برای دفاع از حقوق ملت فلسطین و پشتیبانی از مبارزات آن‌ها با اشغالگران صهیونیست هستیم و این حضور و حرکت مردمی باعث شکننده‌تر شدن هر چه بیشتر رژیم صهیونیستی شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به شکست‌های رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر از جریان مقاومت از جمله در جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه که منجر به عقب‌نشینی نیروهای رژیم اشغالگر قدس شد، ادامه داد: امروز می‌بینیم که آزادی سرزمین فلسطین و مبارزه با متجاوزان به آن به یک آرمان بزرگ برای ملت فلسطین و جهان اسلام تبدیل شده است. گرچه برخی از سران سازش‌کار کشورهای اسلامی متأسفانه در روند خط سازش حرکت می‌کنند اما ملت‌های اسلامی همچنان در صف مقاومت قرار دارند.

وی همچنین با اشاره به نتایج انتفاضه ملت فلسطین برای دفاع از آرمان‌ها و خواسته‌های خود تصریح کرد: صهیونیست‌ها در سال‌های اخیر از قدرت گرفتن جریان مقاومت در کشورهایی چون سوریه، عراق، لبنان، دچار سرخوردگی شده‌اند و روحیه‌شان به شدت تضعیف شده است. در همین چارچوب دولت ترامپ پس از روی کار آمدنش در راستای دفاع از این رژیم استراتژی و راهبرد مشخصی را برای ایجاد امنیت برای صهیونیست‌ها به کار برد و در کنار طرح‌هایی چون خاورمیانه بزرگ یا خاورمیانه جدید که پیش از این اجرای آن‌ها با شکست روبرو شده بود، طرح معامله قرن را مطرح کرد.

زارعی ادامه داد: ترامپ در این طرح به دنبال این است که با برگزاری اجلاسی چون اجلاس «منامه» طرح یهودی‌سازی قدس اشغالی و خلع سلاح مقاومت را پیگیری کند و از بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان جلوگیری کند و متأسفانه در این راستا شاهد همکاری برخی از سران کشورهای اسلامی با آمریکایی‌ها هستیم.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: این اجلاس به اجلاس خیانت و سازش سران برخی از کشورهای اسلامی تبدیل خواهد شد و ننگ حضور در آن برای همیشه بر پیشانی سران این کشورها باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha