• جمعه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98031004111
  • خبرنگار : 71038

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره:

معامله قرن، تلاشی برای تسلط اسرائیل بر اقتصاد منطقه است/حقوق ملت فلسطین، قابل معامله نیست

معامله قرن، تلاشی برای تسلط اسرائیل بر اقتصاد منطقه است/حقوق ملت فلسطین، قابل معامله نیست

در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس، تعداد زیادی از شخصیت‌ها و متفکرین سیاسی، دینی، دانشگاهی و رسانه‌ای مصر به همراه جمعی از سفرا و دیپلمات‌های کشورهای اسلامی و خارجی مقیم قاهره پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت این روز به میزبانی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، در سخنرانی خود با یادآوری فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران در مورد اهمیت روز قدس، تأکید کرد: فلسطین یک نشان، یک چراغ، یک راهنما و یک قطب‌نما است تا حق از باطل و ظالم از مظلوم از هم بازشناخته شوند. فلسطین یک امتحان بزرگ الهی برای همه بشریت است تا جایگاه خود را در دو صف حق از باطل، ظالم از مظلوم، راستگو از دروغگو، شجاع از ترسو و صداقت از نفاق مشخص نمایند.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان ضمن اشاره به توطئه جدید معامله قرن که دولت کنونی آمریکا بدون انتشار متنی از آن، گام به گام در حال اجرای آن است، افزود: معامله قرن تنها یک تلاش سیاسی و امنیتی نیست، بلکه تلاشی برای تسلط اسرائیل بر اقتصاد منطقه است. اجلاس منامه تلاش دیگری برای عادی سازی روابط عربی - اسلامی با رژیم صهیونیستی در قالب اقتصادی و گره زدن اقتصاد اسرائیل به اقتصاد منطقه و به نفع رژیم یادشده است.

کنعانی در این خصوص خاطر نشان کرد: اولاً؛ حقوق طبیعی و قانونی ملت فلسطین و هیچ ملت دیگری قابل معامله نیست. ثانیاً؛ مسئله فلسطین یک مسئله اقتصادی نیست، مسئله‌ای صددرصد سیاسی و بخشی از پروژه استکباری برای سلطه صهیونیست‌ها بر کشورهای اسلامی و عربی است. ثالثاً؛ آمریکا به عنوان شریک راهبردی رژیم اشغالگر و حامی تمام عیار این رژیم، مرجع صلاحیت داری برای ایفای نقش در قضیه فلسطین نیست. رابعاً، درخواست دولت خودگردان فلسطین و نیز تمامی گروههای مقاومت برای تحریم نشست منامه، نشانگر شناخت درست آنان از ماهیت این اجلاس و بی اعتمادی کامل آنان به بی طرفی دولت آمریکا در مسئله فلسطین است.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان با اشاره به ارتباط مستقیم طرح آمریکایی معامله قرن با تشدید فشارهای دولت ترامپ علیه ایران، افزود: اجرای معامله قرن، نیازمند کنار زدن نیروهای مخالف و مزاحم است. در کنار ملت بزرگ فلسطین و همه نیروها و جریان‌های سیاسی، ملی و اسلامی آن، جمهوری اسلامی ایران و متحدان آن، بزرگترین مانع پیش روی آمریکا برای پیشبرد طرح معامله قرن به شمار می‌روند. توسل به تحریم‌های بی سابقه علیه ایران و نیز نیروهای مقاومت ضدصهیونیستی از جمله مقاومت اسلامی در لبنان و نیز استمرار توطئه‌ها علیه دولت و ملت سوریه، بخشی از تلاش آمریکا برای اجرا و پیشبرد معامله قرن است.

کنعانی تاکید کرد، درک عمیق جمهوری اسلامی ایران آن است که حل مسئله فلسطین مبتنی بر حقوق قانونی و طبیعی فلسطینیان، جز با همکاری و معاضدت کشورهای اسلامی و عربی با یکدیگر، عبور از تفرقه کنونی و تمرکز بر مشترکات به جای تمرکز بر اختلافات میسر نیست.

وی افزود: شکی نیست که افزایش شکاف‌های سیاسی و دینی و مذهبی میان کشورهای عربی و اسلامی، به نفع رژیم صهیونیستی و تلاش برای کاستن از این شکاف‌ها، خدمت بزرگی به ملت مظلوم فلسطین و آرمان آزادی فلسطین است.

در ادامه این مراسم همچنین محمد محمود رفعت رئیس حزب ناصری وفاق ملی مصر در سخنانی ضمن تجلیل از ایستادگی و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن، بر لزوم بازسازی روابط ایرانی و عربی از جمله روابط ایران و مصر تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از عکس، پوستر و کتاب‌های مربوط به فلسطین و روز قدس برپا شده بود که مورد بازدید و استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha