• چهارشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98032210107
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد

افزایش تقاضای سفر به آذربایجان شرقی

افزایش تقاضای سفر به آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان این‌که به دنبال اقدامات موثر و تلاش های انجام شده در مجموعه استان در راستای تبریز 2018، تقویت ظرفیت ها و زیرساخت های گردشگری آذربایجان شرقی و نیز تبلیغات انجام شده از سوی متولیان امر شاهد اثر بخشی این اقدامات هستیم، گفت: تقاضای سفر به استان آذربایجان شرقی افزایش چشمگیری داشته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش ایسنا، مرتضی آبدار در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان در آستانه تابستان ۹۸، اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان همواره در صدد ارتقا کیفیت ارائه خدمات به گردشگران است.

وی با بیان این‌که در راستای ارتقا کیفیت خدمات و توزیع متناسب سفر در استان، طی سال گذشته شاهد گسترش ظرفیت مراکز اقامتی استان در پذیرش گردشگران بودیم، گفت: در راستای اقدامات تبریز ۲۰۱۸، طی سه سال گذشته شاهد افزایش ۴۰ درصدی تخت‌های مراکز اقامتی استان بودیم به طوری‌که میزان تخت‌های موجود از هفت هزار و ۴۰۰ به ۱۰ هزارو ۶۸۰ تخت در مراکز اقامتی تحت نظارت میراث فرهنگی استان افزایش یافته است.

آبدار ادامه داد: در راستای توسعه گردشگری استان در افق ۱۴۰۰، این میزان به ۱۳ هزار و صد تخت خواهد رسید، البته در حال حاضر با احتساب تخت‌های موجود در مراکز رفاهی آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها، بیش از ۲۰ هزار تخت اقامتی در استان موجود است.

وی افزود: تمام دستگاه‌های عضو ستاد باید در حوزه فرهنگسازی سفر همکاری داشته باشند، اینکه چگونه سفر کنیم تا آثار منفی به حداقل و آثار مثبت آن به حداکثر برسد، نیازمند برنامه ریزی و همکاری مستمر بین دستگاه‌ها و کمیته‌های حاضر در ستاد سفر استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ارتقا ظرفیت‌های گردشگری را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرد.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر گردشگران از سفر به استان آذربایجان شرقی در ایام تعطیلات اخبر عید سعید فطر، ادامه داد: در این ایام شاهد اقامت قریب به ۱۰۵ هزار نفر و بازدید ۳۵ هزار گردشگر از مراکز تاریخی و فرهنگی دارای بلیط فروشی استان بودیم.

آبدار به اقدامات لازم جهت ارتقا کیفیت ارائه خدمات و تسهیل سفر گردشگران به آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در راستای کسب نتیجه مطلوب در ارائه خدمات و همچنین جذب و ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی استان، ستادهای شهرستانی با نظارت فرمانداران تشکیل، پایگاه‌های امداد و نجات در نقاط مختلف جاده‌ای استان مستقر و سامانه پیامکی اطلاع رسانی گردشگری برای گردشگران طی ایام تابستان ۹۸، فعال شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha