• دوشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98040301714
  • خبرنگار : 71588

بعد از مداخله کوشنر؛

۶ رسانه اسرائیلی کنفرانس بحرین را پوشش می‌دهند

 ۶ رسانه اسرائیلی کنفرانس بحرین را پوشش می‌دهند

بحرین اعلام کرد که به شش رسانه رژیم صهیونیستی مجوز داده برای پوشش "کارگاه اقتصادی بحرین" که قرار است فردا سه‌شنبه (چهارم تیر ماه) برگزار شود، وارد این کشور شوند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان "هاآرتص"، بحرین پس از درخواست جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با ورود خبرنگاران اسرائیلی به این کشور موافقت کرد.

در همین راستا، روزنامه عبری‌زبان "یدیعوت آحارنوت" نوشت: کاخ سفید درخواست دانا فایس، خبرنگار سیاسی در شبکه ۱۲ اسرائیل برای مشارکت در پوشش این کنفرانس را بدون هیچ توضیح و یا توجیهی رد کرده است.

این روزنامه عبری زبان به نقل از منابع خبری اعلام کرد که کاخ سفید از فایس به دلیل اخباری که پیشتر  مانند مسئله انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی منتشر کرده بود، خشمگین است. منابع اعلام کردند که این تنها دلیل کاخ سفید برای رد درخواست این خبرنگار است.

این روزنامه به نقل از منابع نوشت: هیچ ارتباطی میان ممانعت از سفر فایس با این مساله وجود ندارد که وی اختلافاتی با پسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی طی سفر اخیری به واشنگتن داشته است.

پیشتر یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در کارگاه اقتصادی بحرین که در راستای بخش اول از معامله قرن برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد و کشورهای عربی نیز اعلام کرده‌اند که در این کارگاه شرکت می‌کنند.

ناظران و گروه‌های فلسطینی و عربی معتقدند که معامله قرن طرح آمریکایی- صهیونیستی برای نابودی مسئله فلسطینی و حق و حقوق سیاسی فلسطینیان است.

از سوی دیگر، اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب با انتشار بیانیه‌ای حضور رسانه‌های صهیونیستی در کنفرانس منامه که قرار است روز سه‌شنبه و چهارشنبه با نظارت آمریکا برگزار شود، محکوم کرد. این نشست با مخالفت گسترده فلسطینیان، کشورهای عربی و اسلامی رو به رو شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: کنفرانس منامه که به دعوت واشنگتن و در چارچوب اجرای معامله قرن در منامه برگزار می‌شود، از سوی ملت‌های عربی مردود است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: مشارکت رسانه‌های اسرائیلی در نشست بحرین با تصمیمات اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب که هر گونه مظاهر عادی‌سازی روابط با اسرائیل را جرم تلقی می‌کند، مغایرت دارد.

این اتحادیه بر حمایت بی‌وقفه خود از  حق و حقوق غیر قابل انکار ملت فلسطین و پشتیبانی کامل از آنها برای ایستادگی در برابر این توطئه صهیونیست‌ها تاکید کرد.

این اتحادیه از تمامی رسانه‌های عربی خواست همه رسانه‌های اسرائیلی را که به دنبال ایجاد رخنه در رسانه‌های عربی و تضییع حق و حقوق مشروع ملت فلسطین هستند، تحریم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha