• جمعه / ۵ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98070503447
  • خبرنگار : 50147

مدیرکل محیط زیست بوشهر مطرح کرد:

ضرورت جبران خسارت زیست محیطی آلودگی‌های نفتی در خلیج فارس

ضرورت جبران خسارت زیست محیطی آلودگی‌های نفتی در خلیج فارس

ایسنا/بوشهر امروزه خلیج فارس با آلودگی های نفتی متعددی درگیر است و سالانه تخلیه نفت و سایر مشتقات نفتی در این اکوسیستم ارزشمند به دلایل مختلف بر تنوع زیستی غنی خلیج فارس تاثیرات نامطلوبی بر جای می گذارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص می گوید: خلیج فارس یکی از اکوسیستم های کلان است که دارای غنا و تنوع زیستی ارزشمندی است و هر گونه تغییر در شرایط زیستگاهی این اکوسیستم آسیب هایی را به آن وارد می کند.

فرهاد قلی نژاد می افزاید: آلودگی های نفتی ناشی از سوانح و حوادث و یا نشت و تخلیه مشتقات نفتی در خلیج فارس یکی از منابع مختلف و آلاینده های مهم این اکوسیستم است که هر ساله خسارت های فراوانی را به محیط زیست خلیج فارس وارد می نماید. 

به گزارش روابط عمومی محیط زیست بوشهر، این مسئول بیان کرد: نمونه این خسارت ها حوادث نفتی در اطراف جزیره خارگ است که در روزهای اخیر موجب آلودگی سواحل این جزیره شده است. بنابراین ضمن اقدام در جهت پاکسازی سواحل و دریا توسط ارگان های متولی، جبران خسارت وارده به محیط زیست و بازسازی اکوسیستم ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خسارت های وارده را برآورد و آن را از عاملین آلوده کننده مطالبه خواهد کرد و البته راهکارهای پیشگیری از حوادث نیز باید توسط شرکت های نفتی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز و با اولویت اعمال گردد.

گفتنی است عملیات پاکسازی سواحل جزیره خارگ که از زیستگاه های آبسنگ های مرجانی است در روزهای اخیر توسط ارگان های متولی با جدیت در حال انجام است. 

به گزارش ایسنا، جزیره خارگ در ۳۸ کیلومتری ساحل بندر گناوه واقع در خلیج فارس قرار دارد. در این جزیره یکی از مهم‌ترین پایانه‌های صادرات نفت جهان بنا شده‌ و از این لحاظ دارای اهمیت اقتصادی بالایی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha